השבוע האחרון למנדט: ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, רשם הערב (שני) התקדמות משמעותית בהרכבת הממשלה המסתמנת, לאחר שבליכוד הודיעו כי כל סיעות הגוש הגישו את החתימות להחלפת יו"ר הכנסת. ביהדות התורה החליטו לתת צ'אנס להחליף את יו"ר הכנסת, ובמקביל לנסות לפתור את המחלוקת עם הליכוד על חלוקת התיקים.

בתוך כך, נתניהו וחבר הכנסת יריב לוין הודו בפני חבר הכנסת משה גפני כי עשו טעות, וכי אנשי דגל התורה צודקים בדרישה נגד ועדת הרפורמות ונושא התשתיות. השניים הבטיחו שיפעלו מול יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', לסדר זאת. ביהדות התורה לא מתכוונים לחתום על נספח תפקידים בדומה ליתר השותפות, ויחתמו על הסכם מלא. מבחינתם, יש עוד צמתים בדרך "לתקוע" את הרכבת הממשלה אם ידרשו לך.

חברי כנסת מגוש נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
חברי כנסת מגוש נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

יו"ר הכנסת, חבר הכנסת מיקי לוי אמר: "לפני זמן קצר קיבלתי בקשה חריגה של 64 חברי כנסת להעמיד על סדר היום הצבעה לבחירת יושב-ראש לכנסת ה-25. על כן, קבעתי כי ביום שני הקרוב 12.12 בשעה 16:00 עם פתיחת מליאת הכנסת תתקיים ההצבעה".

"לצערי, על פי הפרסומים בתקשורת, הבקשה החריגה לבחירת יושב ראש הכנסת שלא במועד השבעת הממשלה, נועדה לקדם חקיקה שתאפשר לאנשים שהורשעו ונידונו למאסר על תנאי, לכהן כשרים.למרות הכאב העצום בידיעה שזו הכוונה של הקואליציה המתגבשת, אפעל בממלכתיות ובכיבוד רצון הבוחר והמליאה תכונס על פי החוק ופסיקת בג״צ בעניין".

כאמור, לאחר שהושגו הסכמים עם עוצמה יהודית, נעם והציונות הדתית, הצעד הבא של הליכוד הוא להגיע להסכמות עם מפלגת יהדות התורה באשר לחבילת התפקידים עבור חבריה.

כזכור, בסוף השבוע שעבר נרשמה התקדמות בנושא אחרי שבמסגרת ההסכם עם הציונות הדתית, ובתום מו"מ שניהל ח"כ משה גפני מיהדות התורה עם הליכוד, סוכם כי הוועדה לשירותי דת לא תועבר במלואה לידי ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, אלא תוכנה יפוצל - תחום המועצות הדתיות, המקוואות, העירובין, הקבורה וחוק החמץ נשארו בוועדת הפנים, ובראשה יעמוד ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה.

סוגיה נוספת שעמדה במחלוקת בין הליכוד ויהדות התורה הייתה תיק ירושלים. בסיעת אגודת ישראל מחו נגד אופן פיצול משרד ירושלים והמורשת, כאשר רוב תקני המשרד הועברו למשרד המורשת החדש שבראשו יעמוד ח"כ עמיחי אליהו מעוצמה יהודית. כעת, ככל הנראה ונוכח ההתקדמות של המגעים עם יהדות התורה, האחרונים צפויים להסיר את התנגדותם להעברת חתימות הקואליציה לידי יו"ר הכנסת המכהן מיקי לוי, בבקשה להעלות על סדר היום של המליאה את ההצבעה על מינוי יו"ר הכנסת החדש.