ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד התייחס הבוקר (שלישי) בפתח כנס החירום להסכמים הקואליציונים המתגבשים סביב סוגיית החינוך, ומתח ביקורת על הקואליציה המסתמנת: "שר החינוך הבא של מדינת ישראל לא ינהל את מערכת החינוך. הם פירקו אותה לחתיכות מהסיבות הלא נכונות".

"יפגע בנו כמדינה דמוקרטית": הארגונים והתנועות שחוששים ממינוי אבי מעוז
ענן עשן: אבי מעוז הוא רק פעולת הסחה, מאחוריו מסתיר נתניהו מהלך מסוכן בהרבה | בן כספית

"נתניהו כל כך חלש, כל כך תלוי בהם, שכל מי שרצה משהו מיד קיבל. שום דבר לא קדוש בעיניהם. לא צה"ל, לא שלטון החוק, לא החינוך של ילדי ישראל", תקף. 

לטענתו, החינוך של הילדים שלנו לא מעניין אותם. "בכל המשא ומתן המשונה והמטורלל הזה לא קם אף אחד, אף אדם בכל הקואליציה הזו, ואמר את המשפט הפשוט: אני רוצה להיות שר החינוך. אף אחד מהם לא אמר שזה החלום שלו, לחנך את ילדי ישראל, לעצב את העתיד שלהם".

אבי מעוז  (צילום: פלאש 90)
אבי מעוז (צילום: פלאש 90)

"זה עד כדי כך לא מעניין אותם, שהם הפכו את החינוך של הילדים שלנו לעוד אחד מהרגעים המבישים של חלוקת השלל המטורפת של הממשלה הזו", הוסיף, "מפרקים את משרד החינוך לנתחים שלטוניים שהם סוחטים מנתניהו במשא ומתן הקואליציוני".    
 
לטענת לפיד, הדבר היחיד שעוד יותר מדאיג מהקלות שבה הם נותנים, זה מי רוצה לקחת, "הגורמים הכי קיצוניים ומסוכנים בחברה הישראלית הולכים להיות הגורמים הכי דומיננטיים בחינוך של הילדים שלנו".
  
"מה זה אומר על העתיד שלנו שהאנשים שיובילו את החינוך לא מאמינים בשלטון החוק, לא מאמינים בערכי מגילת העצמאות, חושבים שישראל צריכה להיות מדינת הלכה ולא מאמינים בלימודי ליב״ה ובחינוך לדמוקרטיה. מה זה אומר על העתיד שלנו שאת מערכת החינוך יובילו אנשים שמאמינים בטיפולי המרה, בתפיסות משיחיות, בזה שנשים צריכות לחזור למטבח ובזה שאם אתה לא יהודי אתה אזרח סוג ב'", הבהיר. 

יאיר לפיד בישיבת סיעתו: "נחזור מהר יותר ממה שכולם חושבים" (צילום: ערוץ כנסת)

עוד מתח ביקורת באומרו: "מה זה אומר על העתיד שלנו שדווקא הרשויות החלשות יותר, הרשויות העניות בפריפריה, הן אלה שיהיו הכי תלויות באבי מעוז ובאורית סטרוק ויצטרכו להתקפל בפני המשנה הקיצונית והמאוד משוגעת שלהם. מה זה אומר על העתיד שלנו שלא יהיה אפילו נסיון לגרום לילדים חרדים ללמוד מתמטיקה ואנגלית כדי שיהיה להם ארגז כלים בסיסי לפרנס את עצמם ואת הילדים שלהם".

לצד זאת, הבהיר ראש הממשלה היוצא כי המאבק של האופוזיציה המסתמנת רק החל, ואין בכוונתם לוותר. "למענם אנחנו פה. למענם אנחנו נהיה פה גם מחר, גם באופוזיציה. אין דבר שחשוב לנו יותר מהילדים שלנו ואין לנו שום כוונות להפקיר אותם בידי קיצונים מסוכנים שמנסים להשתלט על הלבבות והמוחות שלהם".