"אני מסתכל על מה שקורה מסביב ובהחלט חושש. אני מביט בדאגה איך סמוטריץ' לוקח אחריות ממשרד הביטחון, ואיך גוזלים מינויים ביטחוניים ומעבירים אליו. זה אף פעם לא היה. אני חושש מפגיעה אמיתית בממלכתיות המדינה. כשאני רואה את השסע המתרחב אני מאוד מודאג". כך אומר ל"מעריב" שר הרווחה היוצא מאיר כהן.

לדבריו, "נעשו טעויות, וממשלת השינוי פירקה את עצמה על ידי אנשים מתוכה. חלק מהמפלגות הצביעו נגד, חלק מהאנשים היו מורדים ובחלק מהמקרים האגו שיחק תפקיד. רק היום מתחילים להבין כולם שהממשלה היוצאת הייתה מצוינת וכל השרים באו לעבוד".

עוד הוסיף: "נהיה אופוזיציה חזקה בתוך הכנסת ומחוצה לה כפי שלא הכרתם עד היום. נגיב לכל ניסיון לפגוע בדמוקרטיה או בזכויות מיעוטים או בבתי המשפט. מפלגות האופוזיציה צריכות לשים את האגו בצד וללכת בדבוקה אחת בראשות יאיר לפיד".

"יהיו בחירות בעוד שנתיים או קצת יותר, אבל צו השעה מחייב להתאחד עם מטה המאבק של יש עתיד. יאיר לפיד עם 24 מנדטים. הוא ללא ספק מנהיג האופוזיציה. אנחנו חייבים לחבר את כל חלקי האופוזיציה ללא משחקי אגו".

יאיר לפיד במתקפה על הממשלה המסתמנת של בנימין נתניהו. צילום: ערוץ הכנסת

בנוגע לאתגרים שהתמודד איתם במשרד הרווחה, אמר כהן כי "הדבר שהכי מצער אותי היא העובדה שלא עבר תקציב 2023. היינו אמורים לבצע שורה של רפורמות נוספות כמו הרחבת הפטור מתשלום מס עבור עבודה נוספת בהיקף 2.1 מיליארד שקל והעלאת קצבאות הקשישים. כל זה יורד לטמיון".

בראיון הצדיק השר את מיסוי הכלים החד־פעמיים והמשקאות: "זאת לא הייתה טעות. הסיבה לא נגעה לגידול בהכנסות ממסים. כולנו חיים בעולם גלובלי שמתמודד עם בעיות של סביבה. מתחילים להפחית את השימוש בכלים חד־פעמיים מפלסטיק בכל העולם. לא ראיתי בזה שום התרסה נגד החרדים".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"