ממפלגות הליכוד וש"ס נמסר הלילה (רביעי) כי שתי המפלגות הגיעו להסכם תפקידים, כאשר על פיו במחצית הראשונה של כהונת הממשלה יכהן יו״ר ש״ס אריה דרעי כשר הפנים והבריאות, ובמחצית השניה של כהונת הממשלה יכהן דרעי כשר האוצר במקום שר הפנים והבריאות. 

"בגללך לא תקום ממשלה": שיחת הצעקות בין נתניהו לגפני
ביטן תוקף: "נתניהו אמר שימנה 18 שרים - שיטה להשתיק את הליכוד"

בנוסף, ש״ס תקבל את המשרד לשירותי דת ואת משרד הרווחה והביטחון החברתי. שני שרים נוספים מטעם ש״ס יכהנו כשר במשרד החינוך וכשר במשרד הפנים. דרעי יכהן כמשנה לראש הממשלה לאורך כל תקופת כהונת הממשלה. 

אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה המיועד נתניהו מסר: "אני מודה לשותפי הרב אריה דרעי על גיבוש ההסכמות. הלילה השלמנו צעד נוסף בדרך להקמת ממשלת ימין שתפעל לטובתם ורווחתם של כלל אזרחי מדינת ישראל".

יו"ר ש"ס דרעי הוסיף: "אני מודה לשותפי ראש הממשלה המיועד נתניהו ולצוותי המשא ומתן על ההגעה לסיכום בענין התפקידים. מדובר בצעד ראשון בדרך להסכם קואליציוני כולל ובעז"ה נקים ממשלת ימין. תנועת ש"ס כמפלגה החברתית בכנסת עמדה על ההתחייבות מהבחירות ותשרת את הציבור במשרדים החברתיים ביותר. צוות המו"מ של ש"ס המשיך בדיונים עם צוות המו"מ של הליכוד בנושאים האידאולוגיים והערכיים הנוגעים לחינוך, זהות יהודית, חיזוק המסורת ושמירת השבת במרחב הציבורי".