על פי הפרסומים יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שיכהן תחילה כשר האוצר ובהמשך כשר הפנים, יקבל גם תפקיד של שר במשרד הביטחון. בנוסף לכך, סמוטריץ' אף יקבל סמכויות של שר הביטחון הנוגעות למינוי מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי. קובי אלירז, לשעבר יועץ לשרי הביטחון לענייני יהודה ושומרון, שוחח על כך הערב (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM והביע את דעתו. 

בכיר ביטחוני לשעבר על סערת ההסכמים: "הכאוס הוא בעיניי - הוא לא יותר מאשר דמגוגיה"

"לא חושב שהחששות שמשחירים מאוד את המצב העתידי הם כצעקתה", הבהיר בפתח דבריו, "הפיצול שקיים במשרד הביטחון הוא לדעתי פיצול נצרך, במשרד הביטחון יש כל כך הרבה סוגיות".

בהמשך, טען כי "גם אם אני לצורך העניין במועצה האזורית רמת נגב רוצה להגדיל איזה יישוב כלשהו אני ישר מתמודד עם שטח אש, וצריך את אישורו. יש כל כך הרבה סוגיות אזרחיות, ואני לא אמנה אותן".

עוד הוסיף: "אם השטח היה מנוהל כמו שצריך - אישורי בנייה, סגירות מרפסות, זה אזרחי לגמרי. יש סוגיות משמעותיות ורלוונטיות ששמים על השולחן. האירוע הזה שמנוהל בצורה כזו זה כבר מתחיל להיות עקום".

"בנוסף לזה, קציני איו"ש שאתה מחכך אותם בצורה יומיומית עם סוגיות אזרחיות פוליטיות חבר'ה צעירים עם המון מוטיבציה, אבל לא מבושלים. זה עובד רע. המציאות הזו היא פוליטיזציה של הצבא על מלא. צריך לבנות את זה יותר נכון. יש סוגיות שקשורות לפלסטיניים, יש סוגיות שקשורות לעזה. ואני חושב שימים יגידו", הסביר.