השר היוצא לביטחון פנים, עמר בר-לב, הציג היום (רביעי) מסמך סיכום ברמת סיווג סודי במהלך דיון בנושא הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה. בר-לב הסביר כי "מכיוון שזה סיכום שלי, אני מרשה לעצמי להקריא כאן את הסיכום שלי, כלשונו".

"לא את כולו, את חלקו שנוגע לטענות המופרכות שמצביעות על אי הבנה של מגיש ההצעה, מה זה מדיניות ומה קשור למדיניות", ציין. בתגובה המפכ"ל יעקב שבתאי שנכח בדיון זז באי נוחות. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עמר בר-לב מקריא מסמך סודי במהלך דיון בכנסת, צילום ערוץ הכנסת

"שימשו ברימוני הלם באזור הר הבית הינו בעל משמעות לאומית ובינלאומית. לאור זאת, מנחה השר לא להשתמש ברימוני הלם באזור הר הבית אלא באישור מפורש של מפקד המחוז", הקריא בר-לב מתוך המסמך. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד הוסיף: "המצב בירושלים בפרט ובמדינה בכלל הוא נפיץ ביותר, ולאור זאת אל לנו לנקוט באמצעים העלולים לגרום למותם של אזרחי ישראל ולכן יש להשתמש רק באמצעים לפיזור הפגנות".

כזכור, בחודש מאי האחרון בר-לב חשף מידע שעד כה נאסר בפרסום על מקום נפילתו של פקודו בסיירת מטכ"ל, ברק שרעבי ז"ל. בעקבות התבטאותו, הותר לפרסום כי סמ"ר ברק שרעבי נפל בסוריה ב-1984.

בר-לב חשף את הדברים בעת ראיון לכאן ב', כשהתבקש לספר על חלל צה"ל שנפל תחת פיקודו ואותו הוא רוצה להזכיר: "ברמה האישית זה קשה. מכאלה שלמדנו יחד בבית הספר עד כאלה ששירתתי איתם בצבא".

"זה מלווה אותי כפי שזה מלווה רבים מאוד מאזרחי מדינת ישראל. בן דודי רפי בר לב שנהרג על שפת התעלה היה בפלוגה של שרון. בן כיתתי שקיבל את אות המופת אחרי שהוזנק לתעלה ממש ביום הראשון. הם הצטרפו למוצב ואז בלילה הוא וקצין נוסף לקחו טלית מאחד החיילים ורצו חשופים מול הירי של כוחותינו. הוא קיבל על זה אות מופת ועשרה ימים אחרי נהרג", שיתף.