בליץ החקיקה מגיע לסיומו? מסתמן כי ההשבעת הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו תתקיים בעוד כשבועיים, ב-2 בינואר 2023. לפי הלו"ז הצפוי יו"ר הליכוד יודיע מחר כי עלה בידו, ויו"ר הכנסת יודיע על כך במליאה ביום שני הבא. 

ליברמן תוקף: "אף אחד לא סופר את ראש הממשלה המיועד" | האזינו
"איום משמעותי על עתיד ישראל": הניו יורק טיימס בטור מיוחד נגד ממשלת נתניהו המסתמנת

בתוך כך, מסתמנות הסכמות בין הקואליציה והאופוזיציה העתידיות סביב תיקון פקודת המשטרה ("חוק בן גביר"), לפיהן החוק אכן יעבור היום במליאה בקריאה ראשונה. כמו כן, עד התאריך הצפוי להקמת הממשלה ייערכו הצבעות על החוקים בקריאה שנייה ושלישית, כאשר לא תתקיים חקיקה במליאה עד סוף חנוכה והוועדות ימשיכו בהכנת חוקים. 

לצד זאת, ביהדות התורה הבהירו היום כי ידרשו לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות. ההבהרה מגיעה בעיתוי לא מקרי, מאחר והבוקר פורסם כי נציגי הליכוד הודיעו לשותפות כי ביטול סעיף הנכד זו דרישה בעייתית מאוד, שלא תעבור ציבורית, ועל כן יש לשקול חלופות מתונות יותר. בליכוד הציעו להכניס להסכמים סעיף שמדבר על הקמת ועדה ייעודית שתדון בסעיף הנכד ותגבש מסקנות במהלך כהונת הממשלה.

תוך כדי הדיונים בנושא הועלתה הצעה אחרת, שלפיה לנכדים של יהודים המבקשים לעבור לישראל יוענק מעמד של תושבות קבע ולא אזרחות. הרעיון נפסל על ידי הליכוד, והדרישה לסכם על הקמת הוועדה חזרה אל מרכז הבמה. גורם ביהדות התורה התייחס לדברים ומסר: "לא מקובל עלינו הניסיון להציג תמונה, כאילו החרדים הם ותרנים ופשרנים בנוגע למתן אזרחות ישראלית ללא יהודים, לעומת הציונות הדתית, שלכאורה עומדת על עקרונותיה".