ראש הממשלה המיועד, ח״כ בנימין נתניהו, הודיע הערב (רביעי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה. נתניהו הודיע להרצוג: ״כבוד הנשיא, בזכות התמיכה הציבורית העצומה לה זכינו בבחירות האחרונות, אני מודיע לך שעלה בידי להקים ממשלה שתפעל לטובת כל אזרחי ישראל״. הממשלה הבאה תורכב מהסיעות: הליכוד, ש״ס, הציונות הדתית ויהדות התורה.

בליץ החקיקה יסתיים? זהו התאריך המסתמן להשבעת הממשלה החדשה
קרובים לחתימה? דיווח: כך נראה הסכם הדיור בין הליכוד ליהדות התורה

ההודעה במליאת הכנסת תימסר ביום שני הקרוב ,מרגע מסערת ההודעה יש לנתניהו 24 שעות להניח את ההסכמים על שולחן הכנסת.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודה לנתניהו: ״מודה לך על ההודעה ומאחל לך הצלחה. החובה זה לפעול למען כלל העם והציבור בישראל ואני מקווה שכולכם תתגייסו למשימה הזו בתקופה כזו. שיהיה בהצלחה.״

ח"כ יואב קיש בירך: "ברכות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשותפינו לקואליציה על השלמת המשימה להרכבת ממשלה. בעזרת השם עד יום רביעי נשלים את החקיקה בכנסת ומיד לאחר מכן נקים ממשלה. עלה בידינו".

חה"כ ניר ברקת בירך גם כן: "מברך את יו״ר הליכוד וראש הממשלה הנבחר נתניהו שהודיע הלילה לנשיא המדינה שעלה בידו. בקרוב תוקם ממשלה לאומית יציבה בישראל. בשעה טובה ומוצלחת!".

השלב הבא שמצפה לנתניהו, מעבר להשלמות החקיקה בכנסת עבור שותפיו הקואליציונים, הוא חלוקת התפקידים בין חברי הליכוד. אחרי הסבב הראשוני של שיחות שקיים נתניהו עם חברי סיעת הליכוד לפני כשבועיים, מסתמנת תמונה מורכבת של מתיחות רבה בין חברי התנועה, כאשר מספר הדורשים תיקים "נחשבים" עולה על כמות התיקים האלה שנשארו בידי הליכוד אחרי המשא ומתן הקואליציוני.

 ל"מעריב" נודע כי בימים האחרונים שוקל נתניהו פתרון יצירתי לסוגיית התיקים המסובכת. לפי גורמים המעורים בפרטים, לפני כמה ימים קיבל ח"כ כ"ץ, דרך צינורות לא רשמיים, הצעה שלפיה הוא יכהן בתפקיד שר החוץ ברוטציה עם מועמד אחר, כאשר הוא ישמש כשר בשנתיים הראשונות של הקדנציה.

לפי גורמים בליכוד, "פתרון הרוטציה" הולך ומתרחב וכעת מדובר על סבב מינויים נרחב על בסיס זה. הרעיון היצירתי נובע מההבנה של נתניהו כי הרוטציה תאפשר לו להעניק לשורה של חברי הליכוד אפשרויות לכהן במשרדים העונים לציפיותיהם, כאשר במחצית השנייה של קדנציה יעברו למשרדים הנחשבים לפחות יוקרתיים.