במערכת הפוליטית הגיבו הבוקר (חמישי) להודעת ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, לנשיא המדינה יצחק הרצוג, לפיה עלה בידו להקים ממשלה. בעוד שבליכוד מיהרו לברך, כצפוי, בגוש השינוי הזהירו מ"הממשלה הקיצוניות ביותר בתולדותינו". 

ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, הודיע שיכנס הערב מסיבת עיתונאים מיוחדת בתל אביב, במהלכה יעניק הצהרה לתקשורת ויענה על שאלות כתבים. מטעמו של לפיד נמסר הבוקר כי "עלה בידם של בן גביר וסמוטריץ' להקים את הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה". 

שר האוצר היוצא, אביגדור ליברמן, הצטרף ללפיד, וכתב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "עלה בידו להרכיב ממשלת חושך. עלה בידו לקדם מדינת הלכה. עלה בידו לתעדף אברכים על פני חיילי צה״ל. עלה בידו לייצר הפרדה מגדרית בחסות החוק. עלה בידו לקבור את חזונם של הרצל וז׳בוטינסקי. ובידנו עלה להיאבק בכל זה בנחישות והתמדה ולהבטיח תקווה ואור לאזרחי ישראל".

השר היוצא ‎זאב אלקין (המחנה הממלכתי) אמר ב-103fm: "מה שנתנו היום לשותפים השונים לא נתנו מעולם. הולכת לקום ממשלה עם ראש ממשלה מאוד חלש מול השותפים שלו. בן גביר קיבל את מה שהוא דרש וההסכם לא חתום כי הוא דורש עוד דברים, זה כבר הפך לבדיחה".

מנגד, בגוש נתניהו מיהרו לברך על הודעת נתניהו. "שהחיינו וקיימנו והגיענו לממשלת ימין על מלא. עכשיו הזמן למשול. בהצלחה לראש ממשלת ישראל הנכנס בנימין נתניהו", כתב חה"כ שלמה קרעי (הליכוד) בטוויטר.

חה"כ יואב קיש (הליכוד) הוסיף: "ברכות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשותפינו לקואליציה על השלמת המשימה להרכבת ממשלה. בעזרת השם עד יום רביעי נשלים את החקיקה בכנסת ומיד לאחר מכן נקים ממשלה. עלה בידינו".

חה"כ ניר ברקת (הליכוד) מסר: "מברך את יו״ר הליכוד וראש הממשלה הנבחר נתניהו שהודיע הלילה לנשיא המדינה שעלה בידו. בקרוב תוקם ממשלה לאומית יציבה בישראל. בשעה טובה ומוצלחת".

בתוך כך, בעוצמה יהודית הודיעו כי הושגו הסכמות עם הליכוד בנוגע לסעיפי המו"מ הקואליציוני. לפי ההסכם אושר כי ח"כ בן גביר יכהן גם כמ"מ יו"ר ועדת שרים לענייני חקיקה. עוד צוין בהודעת המפלגה כי "סוכמו שורה של עקרונות וחוקים שיאפשרו גיבוי מלא לחיילים ושוטרים, החזר המשילות, פיתוח הנגב והגליל קידום הזהות היהודית במדינה, ורפורמה במערכת המשפט".