השר היוצא זאב אלקין (המחנה הממלכתי) שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לדיווחים לפיהם קיבל הצעה לשמש כשר בממשלת נתניהו המיועדת. בפתח דבריו הצהיר כי "זה לא סוד שבשנה וחצי האחרונות קיבלתי בכל מיני שלבים הצעות כאלה ואחרות". עם זאת, הדגיש: "אתה יכול להרגיע את שרי הליכוד המיועדים - אני לא הולך לתפוס להם משבצת".

"עלה בידו להקים מדינת הלכה": ראשי גוש השינוי תוקפים את נתניהו

לדבריו, התשובה לכל ההצעות האלו היא מאוד ברורה, "אני פועל במרץ רב כמה שאפשר כדי לעכב את הקמת הממשלה מהאופוזיציה". בהמשך, מתח ביקורת על בליץ החקיקה של הממשלה המיועדת: "מעבירים פה חקיקה חסרת תקדים, מעבירים תיקונים בחוקי יסוד פרסונליים".

עוד ציין כי רוב הציבור, כולל חלק גדול ממצביעי הממשלה החדשה, אינם תומכים בחוק דרעי: "רצו לעשות את זה מהר כדי להשכיח את הביקורת הציבורית, בסוף כל התוכנית הזאת השתבשה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כשנשאל אם הוא לא מאמין לנתניהו, תקף: "אני לא מאמין לו? השותפים שלו לא מאמינים לו". על כך שרוב דרישותיו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר נענו, אמר: "לא רק מולו, גם מול סמוטריץ' והמפלגות החרדיות, אפילו מול אבי מעוז עם מנדט אחד. כי נתניהו נמצא במצב שהוא בן ערובה מוחלט של השותפים שלו, ובסיטואציה הזאת הוא נאלץ לוותר על הכול, על דברים שאף אחד מעולם לא חשב שהוא יוותר". 

על הדרישות של יהדות התורה לפיהם 20 אחוז מהדירות שיבנו יהיו לחרדים, הבהיר: "זה יהיה מכת מוות לשוק הדיור במדינת ישראל. היום כשיבואו לכל ראש עיר ויגידו לו שבכל שכונה שהוא מוציא לשיווק יהיה בה שכונה חרדית, הרוב המוחלט של ראשי הערים יגידו 'לא, אנחנו לא מוכנים לשווק', ואז כמות הבנייה בארץ תרד פלאים".

אלקין על חוק ההתפלגות: "נתניהו לא סומך על חברי סיעתו בליכוד" (צילום: ערוץ כנסת)

"אני לא פעם ולא פעמיים ישבתי בחדרי משא ומתן עם מפלגות חרדיות מטעם אותו נתניהו", שיתף, "מעולם לא עשינו ויתורים כאלה. חלק מהדרישות אפילו לא העזו לבקש, בחיים לא היינו מגיעים לכזה מצב. מוותרים פה על דברים שלא היה עולה על דעתם שיוותרו להם".

"עשו את ההסכמים האלה בצורה כזאת שזה פתח לצרות ולמלחמות עולם במשך כל כהונתה של הממשלה, כי כל אחד מבין שבזכות הוטו של בן גביר, הוא יריב עם המפלגות השונות ועם השרים השונים כי הוא יעצור חוקים לאלה שלא יתנו לו מה שהוא רוצה בתחומים שמעניינים אותו", הוסיף. 

על השאלה כמה זמן תחזיק הממשלה המסתמנת, השיב: "אני חושב שבגלל שהשותפים פה קיבלו כל כך הרבה ואין להם ממשלה אחרת שהם יקבלו יותר, זה יהיה לא מעט זמן, אני מעריך שזה יהיה שנתיים שלוש כי במסגרת הסכסוכים ומאבקי הכוח שיהיו שם כל הזמן היא בסוף תתפרק. אנחנו נעשה בכנסת ועם הציבור כמה יותר לזרז את התהליך הזה, אבל זו לא ממשלה שהולכת לקום ליום אחד זה ברור, 64 מנדטים זה יציב".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm