אמש הודיע ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להקים את הממשלה הבאה. חברת הכנסת טלי גוטליב ממפלגתו שוחחה היום (חמישי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM ושיתפה בתחושותיה על הממשלה העתידית. 

"לא אבזה אותך כאישה": צפו בעימות הסוער בכנסת בין טלי גוטליב למיכל שיר

תחילה, התייחס לכך שיו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר קיבל סמכויות רבות בהקשר של ביטחון הפנים בישראל, והדגישה כי הוא חלק מהממשלה "הצלחתו - הצלחתיינו". לדבריה, "אנחנו קואליציה, וככזו אנחנו מקווים שכל אחד שמאייש משרות בכירות יעשה את זה הכי טוב לטובת האזרחים".

עוד ציינה כי לדעתה השיח על התפקידים הוא מביך: "כל חבר כנסת צריך לזכור את חובתו לאזרחים בין אם זה משרד חשוב יותר או פחות, בסופו של דבר אנחנו עובדי ציבור ושליחי ציבור שצריכים לעשות את עבודתם נאמנה. אני לא רואה בזה אכזבה, צריכה להיות בגרות והבנה שבממשלה הזו במורכבות בהקמה שלה ובחשיבות של ההקמה שלה תמיד יהיו ויתורים כי אנחנו תלויים במפלגות צד".

"זו השיטה הדמקורטית אין ברירה אלא לוותר, כי אנחנו רוצים משילות, אנחנו רוצים ממשלה יציבה לאורך שנים, אבל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לרצות את הציבור ולעשות עבור הציבור", הוסיפה.

כשנשאלה עד כמה היא מודאגת מההשתלטות החרדית על הממשלה, בתור חוזרת בשאלה אמרה: "אני לא מודאגת, כשחזרתי בשאלה הייתי אחוזה בהתרסת חילון, כשאתה מתבגר עם החילוניות שלך אתה לומד לחיות עם זה לגמרי בשלום אנחנו לא ניתן לשיוני בסטטוס קוו, ומורשת דתית זה לא כפיה דתית. אנחנו לא נפגע בקצה קצה של זכותו של אדם לחילונויותו". 

גוטליב המשיכה ושיתפה על המצב בבני ברק בתור תושבת העיר לשעבר: "העוני הוא גדול מאוד, הנשים החרדיות עובדות ומגדלות משפחות ברוכות ילדים. התרומה של הציבור החרדי בגמילות החסד שהם עושים זו תפארת בפני עצמה - אם אני צריכה לחשוב על קצבאות חרדים, שממילא מקבלים קצבאות, אני מעדיפה שלא יגיע לישיבות עצמן, אלא לאנשים שתורותו הוא אמונתו".

בהמשך, התייחסה חברת הכנסת למתיחות בינה לבין יועציו של נתניהו, לאחר שלמרות ההתקפה נגדה מצד צחי ברוורמן הוא קיבל מינוי בלשכת ראש הממשלה המיועד. "ברוורמן הוא לא איש שעומד מולי, הוא פקיד כזה או אחר. אני מצפה מסביבת נתניהו לנקיון כפיים, ההיסטוריה תדבר אם עוד מספר חודשים ברוורמן יישאר בתפקיד שלו. נתניהו הוא מדינאי מעולה, הוא צריך אנשים שיחזקו אותו. יועצים טובים לא שמים את עצמם בקדמת הבמה, הם מחזקים את המנהיג, אדם ששם את עצמו במרכז השיח מחליש את נתניהו ואני לא אתן את זה".