בתיעוד שנוי במחלוקת, מפלגת נעם פרסמה סיווג של אנשי תקשורת ועיתונאים על בסיס נטייתם המינית, כך נחשף לראשונה ב"ידיעות אחרונות". ידיעה זו מצטרפת לסמכויותיו של יו"ר המפלגה אבי מעוז, שעתיד לקבל את האחריות לשינוי תוכניות הלימודים החיצוניות במערכת החינוך. איש התקשורת רני רהב התייחס היום (ראשון) לדברים בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM.

אבי מעוז (צילום: מרק ישראל סלם)
אבי מעוז (צילום: מרק ישראל סלם)

"יימח שמו וזכרו", תקף רהב את מעוז והוסיף, "אם עוד פעם במדינה שלנו יקום איש חשוך ויתחיל לעשות כאן רשימות על עיתונאים בגלל נטייתם, אז יימח שמו וזכרו - האיש הזה צריך לעמוד בכיכר העיר ולבקש סליחה מאותם אנשים. הוא איש אפל". 

״יש הבדל בין רשימות טריוויאליות שמפרסמים מעת לעת כמו אנשי השנה, אנשי המדע, אנשי התקשרות ,לבין רשימה של חבר כנסת חשוך שהוציא את הרשימה הזאת ביודעין כדי לסמן את האנשים האלה בתקשורת״, ציין רהב. 

כשנשאל אם הרשימה הייתה מתפרסמת במקום אחר, האם הייתה רלוונטית השיב: "מכיוון שכולם יודעים מי הוא ומכירים את הסלידה שלו מקהילת הלהט״בים - אז מה לעשות? שכשהוא מחזיק את הרשימה הזאתי יש הבדל גדול. בכלל אין מה לדבר פה, זו שערורייה".

בתגובה, השיב ינון: "אתה מסית, דמו הותר. אתם עושים עוול ואתם מסיתים". רהב השיב: "הוא איש אפל, אפל, אפל, א – פ – ל. אדם שרוצה לקחת את כל מערכת החינוך המפוארת של מדינת ישראל ולהפוך אותה ללימודי הלכה, אפל! ודווקא אתה, בתור אדם נאור, היית צריך לצאת נגד זה. אתה צריך יום-יום בתוכנית שלך לדרוש מראש הממשלה ׳חברי הטוב בנימין נתניהו, להוציא אותו מהקואליציה׳״.

"הוא לא לוקח את כל מערכת החינוך", אמר ינון בתגובה ורהב תקף: "ינון אל תקל ראש, ינון מגל, בתור אדם שהיה חבר כנסת לשעבר, בתור עורך וואלה לשעבר, אתה צריך לא להקל ראש. תאמין לי שאני לא מגזים".

"אני בשנה האחרונה יצאתי נגד בן גביר ונגד סמוטריץ׳ וברגע שנבחרו אני באתי ואמרתי בכל טלוויזיה ובכל רדיו, ׳העם בחר, כולם יכבדו את זה וניתן להם את הריספקט להצלחתם׳. אז אי אפשר להגיד שאני מסית, אני לא קשור לשום מפלגה, אני פעם בימין ופעם באמצע ואני פעם עוד פעם בימין", ציין רהב והבהיר, "יש דברים, כמו הנושא הזה של רשימות שחורות שמחזירות את כולנו לגרמניה, לא בא בחשבון".

מטעם ח"כ אבי מעוז לא נמסרה תגובה. 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM