יו"ר ההסתדרות הרפואית, הפרופ' ציון חגי, אמר היום (ראשון) כי "הרופאות והרופאים בישראל מחויבים לשבועת הרופא ולא ייתנו לשום אדם ולשום חוק לשנות את העובדה הזו". חגי התייחס לדבריה של חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) שעוררה היום ביקורת רבה בעקבות התבטאותה על תיקון חוק האפליה, כאשר הכריזה בראיון ל"כאן ב'" כי "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות - אסור לכפות על רופא לתת שירות אם זה נוגד את אמונתו הדתית".

סערת חוק האפלייה: "אסור לכפות על רופא לתת שירות בניגוד לאמונתו"
נתניהו גינה את דבריה של סטרוק; לפיד תקף: "מוביל אותנו למדינת הלכה חשוכה"

פרופ' חגי הדגיש כי הוא לא יאפשר לאיש להכניס שיקולים זרים או פוליטיים בתוך מערכת היחסים שבין רופאים למטופלים: "מערכת הבריאות תמיד הייתה אי של שפיות, סמל לדו-קיום, מקום בו יהודים וערבים עובדים כתף אל כתף, כשערך השוויון הוא נר לרגליהם. בשבועת הרופא העברי נאמר במפורש - 'ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה, אם גר, אם נכרי ואם אזרח, אם נקלה ואם נכבד'. גם בתפילת הרופא של הרמב"ם נכתב: 'אראה תמיד בחולה רק את האדם'. כך היה תמיד, וכך יהיה לעולם", הוסיף.

כזכור, סטרוק אמרה כי "החוק בישראל חייב להפסיק להתייחס להלכה היהודית כאל משהו שהוא פחות ערך. לא יכול להיות שהמדינה שהעם הזה הקים אחריי אלפיים שנות גלות של מסירות נפש אל התורה, תהיה מדינה שקוראת להלכה הדתית אפליה".

לאחר שחברי כנסת רבים גינו את דבריה, סטרוק הבהירה: "אם יש טיפול רפואי שמנוגד להלכה, רופא שומר מצוות לא יאלץ לתת אותו, ללא קשר לזהות המטופל. במדינת ישראל, שהוקמה אחרי 2,000 שנות גלות בזכות יהודים שמסרו את נפשם למען קיום התורה, לא יכפו על יהודי מאמין לעבור על ההלכה".