במהלך הימים האחרונים נחשפו ההסכמים הקואליציונים בין השותפות בממשלה המסתמנת, ביניהם מספר סעיפים מעוררי מחלוקת. אחד מהם, הוא תיקון חוק האפליה באופן שיאפשר לכל בית עסק פרטי להימנע מלספק שירות או מוצר בשל "אמונה דתית", בתנאי שניתן להשיג חלופה דומה בקרבה גיאוגרפית ובמחיר דומה. 

סערת חוק האפלייה: "אסור לכפות על רופא לתת שירות בניגוד לאמונתו"
נתניהו גינה את דבריה של סטרוק; לפיד תקף: "מוביל אותנו למדינת הלכה חשוכה"
יו"ר ההסתדרות הרפואית עונה לסטרוק: "אף אדם או חוק לא ישנו את שבועת הרופא"

שר התיירות,יואל רזבוזוב, התייחס היום (ראשון) לתיקון החוק בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM ותקף: "כמו כולם, הזדעזעתי, אבל זה באמת מטריד. הם מחזירים את המדינה לאחור. הממשלה עוד לא קמה, אבל כל הדרישות הפוגעניות בהסכם הקואליציוני, הרי הן מתורגמות לשפות זרות, הן מתפרסמות בעולם ובסופו של דבר זה פוגע בתיירות. הרי תייר מזמין כמה חודשים לפני כן את החופשה שלו, הוא רואה את הכותרת".

"אין עדיין איזשהו מחקר מדויק, אבל כן יש חששות בענף התיירות. אנחנו לא יודעים עובדתית, אבל כן מרגישים איזושהי האטה. בסופו של דבר, כל אמירה כזאת שיוצאת כל יום היא פוגעת, ואני מאמין שתייר שפתאום מסתכל, 'יכול להיות שיש פה מצב ביטחוני בגלל שבן גביר יעלה להר הבית, כי הממשלה היא קיצונית, אולי אני לא אקח את הסיכון השנה, אני אגיע שנה אחרי'. הכותרת של היום, כל העולם הליברלי שומע כותרת כזאת, הוא אומר, 'אני לא בא, אני רוצה לבוא ולטייל במדינה מתקדמת ולא מדינה חשוכה", הוסיף.

לדבריו הוא העביר מכתב להתאחדות המלונות בו כתב כי "ערך השוויון הוא מעל הכול, מעל כל חקיקה, אבל אני כבר לא יודע מה הם מתכוונים לחוקק. מספיק 'גיבור' אחד שיבוא ויסגור את הדלתות שלו בפני קהל מסוים, בסוף כל הענף יקרוס. זאת תהיה קריסה של ענף שמכניס למדינה עשרות מיליארדים בשנה, מפרנס מאות אלפי משפחות. בסופו של דבר, הנתח הגדול, כ־60 אחוז, זו דווקא תיירות ממדינות מתקדמות, ליברליות, שהן לא מקבלות את הכותרות הזו. אני הייתי ביריד התיירות בלונדון העולמי, מאוד חשוב להם המצב הליברלי, שאנחנו הדמוקרטיה במזרח התיכון".

"אני מנסה לכבס את הכביסה המלוכלכת כאן בבית ולא להוציא את זה החוצה ואני מרגיע ואומר, 'בסדר, אנחנו ננסה לשמור, זה לא יהיה'. אבל בסופו של דבר, לא כולם מכירים אותי ויש הרבה אנשים שניזונים מהתקשורת החופשית והם קוראים את הכותרות ומבינים שהמדינה הולכת לכיוון ההקצנה. הם לא מרגישים בטוחים ובאמת קשה מאוד לשכנע אותם לבוא לטייל כאן כי המצב הוא כל יום הולך ומחמיר. את קמפיין הבחירות סיימנו ויש פה דרישות קואלציוניות מאוד פוגעניות. נתניהו בסופו של דבר מראה את חולשתו. גם אם הוא לא מתכוון, גם אם הוא מכחיש, גם אם חלק מהאנשים מתנצלים, אבל הרכבת כבר נסעה, הכותרת תורגמה לכל העולם", הוסיף.

כמו כן, טען השר כי עשויות להיות תוצאות הרסניות. "ייסגרו פה בתי עסק ואנשים ישארו ללא תעסוקה, במיוחד בפריפריה, כי ענף התיירות מפרנס מאות אלפי משפחות והרבה הרבה בפריפריה. רק עיר כמו אילת שכולה מבוססת על תיירות או טבריה, אנחנו מדברים פה על הרבה ערים שהכלכלה שלהן תקרוס".

נופשים בחוף באילת (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
נופשים בחוף באילת (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

"מספיק לנו 'גיבור' אחד שהקהל שלו גם ככה אולי קהל מסורתי ולא מעניין אותו ואין לו כמעט תיירים מחו"ל, פשוט יבוא ויעשה את הצעד הזה - אני כבר רואה את הפצצה הזאת בכל העולם ופשוט אנחנו מאבדים פה 50 אחוז משוק התיירות, לפחות 30-20 מיליארד שקלים למדינה, עשרות אלפי אנשים מפוטרים. מי יישא בתוצאות?"

בסיום, אמר כי הם יפעילו לחץ על  חברי הקואליציה גם בוועדות ובמליאת הכנסת וגם דרך המלונאים. " בטוח שלהרבה מלונאים יש חברים שנמצאים בליכוד ולא בשביל זה הם הצביעו והם לא רוצים את זה, אז נפעיל את כל הלחץ, ננסה למנוע. כמובן שנפעל בכל הכלים, גם פנייה לבג"ץ, אנחנו מנסים בכל הכלים שלנו לעצור את הדברים ההזויים האלו. בסופו של דבר זו לא המדינה שלנו, אנחנו לא מכירים את המדינה שלנו עם כותרות יומיומיות, כותרות שהן באמת מובילות אותנו לחושך", סיכם. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm