הליכוד הודיע אמש בעניין סעיף הגזענות בהסכמים הקואליציוניים עם עוצמה יהודית, כי יו"ר המפלגה בנימין נתניהו צפוי לבטל את הסעיף ויעביר חוק חדש שיסייע ב"מלחמה בגזענות ובטרור". חבר הכנסת צביקה פוגל שוחח הבוקר (שני) על הדברים עם גדעון אוקו וענת דוידוב ב-103FM, וציין כי הוא דווקא מרוצה. 

"אני רואה בזה הישג שמישהו סוף סוף נותן את תשומת ליבו לעובדה שעד היום קיימנו חוק רק בצד היהודי ולא הגנו על הדמוקרטיה גם מצדדים אחרים", ציין בפתח דבריו. 

נתניהו מגנה את דבריה של ח"כ סטרוק (צילום: דוברות הליכוד)

חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית התייחס גם לאמירות על חוק האפלייה של חברי הציונות הדתית אורית סטרוק ושמחה רוטמן שעוררו סערה. "אצבע שלי לעולם לא תורם לשום אפליה, לשום שינוי של הסטטוס קוו. כל מה שהיה טוב לבן גוריון, טוב גם לעוצמה יהודית", הצהיר פוגל. 

"זה לא ראוי. אני לא שם, זה לא מתאים לי, זה לא באג'נדה שלי. לא כך גדלתי, לא כך חונכתי ולא כך אני מתכוון לייצג את עוצמה יהודית בכנסת. בשום פנים ואופן", הוסיף, "אני לא יכול להיות אחראי על מה שאומר כל חבר כנסת. בשביל זה יש בסופו של דבר קואליציה".

על כך שעד לפני רגע, הם חלקו רשימה אחת בריצה לכנסת, הבהיר: "מותר לנו לחשוב אחרת. לא מותר - אולי לפעמים חובה לחשוב אחרת, ואני שמח שבסופו של דבר יש גם ראש ממשלה שמקבל החלטות כדי לקיים את הקואליציה הזאת ולמצוא את המכנה המשותף ולא את המפריד". פוגל ביקש להדגיש כי "עוצמה יהודית היא לא מפלגה שמעודדת אפליה או פגיעה באוכלוסייה".

בהמשך, התייחס לדרישות המפלגה בהסכמים הקואלציונים והבהיר כי יעמדו עליהן, "עשינו פשרה מסוימת בחלק מהחוקים שרצינו, אבל כדי לוודא שהם יקוימו בסופו של דבר, ביקשנו את התפקיד של ממלא מקום יו"ר ועדת שרים לחקיקה כדי שלאיתמר תהיה משם שליטה על המשך הדברים. אנחנו מאמינים שאת מה שדרשנו, הקואליציה חייבת למלא. יש לנו גם דעה משלנו בנושאים אחרים".

בסיום דבריו, טען כי מינויו כמפקד יחידת חילוץ גולן בהתנדבות בוטל בשל הביקורת שהשמיע על המפכ"ל, השר לביטחון פנים והפרקליטות. "לפני יומיים קיבלתי הודעה שיש ניגוד עניינים בין חברותי בוועדה לביטחון הפנים לבין היותי מתנדב כמפקד יחידת חילוץ גולן. אתם מבינים? אני לא יכול להציל חיים כי יש ניגוד עניינים. אתה מבינים איפה נכנס הפוליטיקה?".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM