ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף היום (שלישי) את הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, על רקע השיחה שנחשפה אתמול עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. "מי שרוצה לשמור על צה"ל מאוחד כצבא העם, בקונצנזוס ומחוץ לפוליטיקה, צריך לחוקק עשר שנות צינון לפחות לרמטכ"לים", כתב.

מי שהצטרף אליו היה יו"ר עוצמה יהודית, חה"כ איתמר בן גביר, שמסר: "תקופת הצינון הקצרה הביאה לתחושה בציבור שקיימת פוליטיזציה בצה״ל, ישנו חשש אמיתי שהתנהלות הרמטכ״ל ששואף להשתלב בחיים הפוליטיים, תהיה מכוונת במטרה לצבור נקודות בציבור, שיעזרו לו פוליטית״.

הרמטכ"ל כוכבי נגד בן גביר: "שום פוליטיקאי לא יתערב בהחלטות פיקודיות"
דיווח: הרמטכ"ל כוכבי מתנגד להסכמים עם בן גביר וסמוטריץ'

מנגד, שר הביטחון, בני נגץ, תקף את דבריו של סמוטריץ' וכתב: "מי שרוצה לשמור על צה״ל מאוחד כצבא העם לא מחוקק חוק השתמטות, לא מפרק את משרד הביטחון וצה״ל לגופי משנה ולא מתערב במינויים של קציני צה״ל. אני מגבה את הרמטכ״ל שהוא הדרג הפיקודי העליון בצבא ונושא באחריות. רמטכ״ל הוא לא חניך תורן שרק מבצע פקודות. חובתו להגיד את עמדתו המקצועית מול צעדים שפוגעים בביטחון ובתפקודו של צה״ל. הניסיון להלך אימים על הרמטכ״ל הנוכחי והבא ולהשתיק שיח פתוח וביקורתי מטרידים ומסוכנים".


 כאמור, אתמול נחשף שנתניהו שוחח בסוף השבוע האחרון עם הרמטכ"ל. מקור שמעורה בפרטים אמר כי במהלך השיחה עלתה סוגיית העברת הסמכויות לאיתמר בן גביר על כוחות מג"ב ביהודה ושומרון ועל העברת הסמכויות לבצלאל סמוטריץ' על המנהל האזרחי ומתאם הפעולות בשטחים.

אביב כוכבי (צילום: פלאש 90)
אביב כוכבי (צילום: פלאש 90)

המקור אמר כי ביקש מנתניהו כי יוכל להביע את עמדתו המקצועית בעניין לפני כל החלטה או חקיקה בסוגיות הללו, וכך גם בנושא הוצאת מינוי הרב הצבאי הראשי מצה"ל.נתניהו אמר לכוכבי שעמדתו המקצועית של צה"ל תישמע לפני קבלת כל החלטה בסוגיות שהעלה הרמטכ"ל.

מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל לא יזם את פרסום השיחה ולא עומד מאחורי ציטוטים שקריים שיוחסו לה. הרמטכ״ל אכן שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה המיועד בעקבות הפרסומים על אפשרויות החקיקה הקשורות בצה"ל. בשיחה סוכם שהחלטות הקשורות לצה"ל יתקבלו לאחר שצה"ל יציג את ההשלכות והמשמעויות הנובעות מהחלטות אלו". בלשכת נתניהו סירבו להגיב ומסרו:  "לא מתייחסים לשיחות בין ראש הממשלה המיועד לבין בכירי המערכת הביטחונית".