מגיבה לראשונה: לאחר הראיון שעורר סערה בכאן רשת ב', בו טענה כי אין לכפות על רופא לתת שירות אם זה נוגד את אמונתו הדתית, טענה הבוקר (שלישי) חברת הכנסת והשרה המיועדת אורית סטרוק, כי "ציטטו אותי בצורה מעוותת ושקרית". בראיון לגדי נס בתכניתו ברדיו צפון הבהירה: "אין לי שום התנגדות, ההיפך - יש מצווה של להציל חיים".

נתניהו גינה את דבריה של סטרוק; לפיד תקף: "מוביל אותנו למדינת הלכה חשוכה"

"הסברתי שאנחנו בסך הכול רוצים לתקן את החוק למרות שהוא טוב, הרי אף אחד מאיתנו לא רוצה אפליה", הסבירה בפתח דבריו. "אז הצבעתי על שלושה נדבכים שנדרש עליהם תיקון. לא יכול להיות שהמדינה שלנו תכריח בן אדם שהתורה היא כול חייו, לעבור על ההלכה בגלל החוק".

היא טענה כי "ציטטו אותי בצורה מעוותת ושקרית, שטויות והבלים. אני אמרתי שאם יש טיפול כזה, אני לא יודעת אם יש, אבל אם יש, אז בוודאי שלא צריך לבקש מרופא לחלל את ההלכה. אין לי שום התנגדות, ההיפך - יש מצווה של להציל חיים, יש מצווה של אהבת לרעך כמוך. יצא מזה טרלול, קמפיין של שנאה מכלום, מאפס, משום דבר".  

בהמשך, הוסיפה: "הקוד הבסיסי ביותר של מדינת ישראל, שקמה בזכות אותם היהודים שבמשך הדורות היו מוכנים למסור את נפשם כדי לא לעבור על אמונתם, שהמדינה לא תאלץ אותם לעשות זאת היום. זה הקוד הבסיסי ביותר. הרוב הגדול בעם מבין את זה, הוא מכבד את שומרי התורה והמצוות, וגם שומרי המצוות מכבדים ואוהבים מי שלא. יש רצון לאחדות גם כשהדעות שונות".