המתח בליכוד בשיא, כאשר חברי הכנסת מצפים לשמוע מראש הממשלה הנכנס נתניהו על חלוקת התיקים והתפקידים. מינוי תיק אחד גרם לזעם בליכוד, כאשר נודע כי נתניהו שוקל להקים מחדש את המשרד לנושאים האסטרטגיים וההסברה, ולהציע לשגריר לשעבר רון דרמר לעמוד בראשו, בתוספת של סמכויות נוספות בהן יחזיק.

זעם בליכוד על דרמר: הדרישה לתיק הבכיר - חוצפה

בשנת 2015 המשרד המשלב בין אסטרטגיה להסברה, הועבר לידי גלעד ארדן שכיהן כשר במשך 5 שנים, עד שבשנת 2020 יצא לשליחות בארה"ב. המחלוקת סביב שאלת נחיצותו של המשרד לנושאים אסטרטגיים בתור גוף ממשלתי עצמאי הסתיימה בשנת 2021, בהחלטת שר החוץ לפיד על מיזוג בין המשרד לנושאים האסטרטגיים לבין משרד החוץ. מאז ועד היום הצוות של המשרד לנושאים אסטרטגיים, שהפך לשלוחת משרד החוץ העוסקת במאבק בדה-לגיטימציה, יושב בבניין צ'מפיון מוטורס שבגבול בני ברק - רמת גן ומפתח תקוות כי יבוא היום והמשרד יוקם מחדש. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בזמן האחרון, כאמור, התגבש הרעיון לפצל שוב את השלוחה ממשרד החוץ, להקים משרד לנושאים אסטרטגיים ולהפקידו לידי מקורבו של בנימין נתניהו, רון דרמר. ככל שהתרבו השמועות כי זה הכיוון, כך גם התרבו הקולות בקרב עובדי משרד החוץ שרואים בפיצול טעות, משום שפעולה זו לא הוכיחה את עצמה, לטענתם. מתנגדי הפיצול בטוחים כי מקצועית, נכון להשאיר את היחידה ופעילותה כחלק ממשרד החוץ.

החשש במשרד החוץ נובע גם מעצם הכוונה להעניק את המשרד לנושאים האסטרטגיים - אם וכאשר יוחלט להקימו - לידי רון דרמר, המקורב לרה"מ המיועד. "יתכן שאחרי פיצול השלוחה יבואו צעדים נוספים, ויחידות נוספות תועברנה גם הן לידי דרמר" - אומרים הגורמים המעורים.
מה יחליט נתניהו? נדע ביומיים הקרובים.