עם הקמתה של הממשלה השישית בראשות נתניהו נראה כי השרים הנכנסים זוכים לביקורת רבה מהצד בשמאלי של המפה הפוליטית. ענת דוידוב וגדעון אוקו שוחחו הבוקר (רביעי) עם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שטען כי האזרחים בישראל לקראת תקופה קשה וחשוכה.

רוב הציבור חושש: הסקר שצריך להדאיג את הממשלה החדשה

בפתח שיחתם, שוחחו השלושה על דבריו של דוד גרוסמן, שטען כי הוא סבור "שמהמקום אליו לוקח נתניהו את מדינת ישראל לא תהיה דרך חזרה": "תראה, הדברים שדוד גרוסמן מתאר הם נכונים מאוד, המסקנה שלו אני חושב שהיא שגויה, היא פסימית מדי", אמר ראש הממשלה לשעבר.

"אני משוכנע שמדינת ישראל תצא מזה, אנחנו לא יודעים כמה זמן זה ייקח, אנחנו לא יודעים איזה נזקים יהיו לאורך הדרך, אף אחד לא יכול להגיד לך בביטחון אם זה ייקח שישה חודשים, 18 חודשים או שש שנים, אבל ישראל תצא מזה בסוף. אנחנו לא רוסיה ולא איראן, והחברה הישראלית ראתה מספיק חופש וחירות וקדמה, לא כמו העם בהונגריה או אפילו העם בפולין, ולכן גם מה שקורה שם לא יקרה אצלנו".

הוא הבהיר: "אנחנו הולכים לתקופה קשה מאוד, חשוכה, למרות שינסו לארוז אותה באריזות רכות ומתונות ולספר כל מיני דברים, לדבר אחרת באנגלית ואחרת בעברית. היסוד של ההבחנות של דוד גרוסמן נכונות מאוד ומטלטלות. המסקנה שלו, אני חושב, היא לא נכונה. זה יתחיל בהתנגדויות שאנחנו רואים היום וילך ויתגבר כמעין המתגבר, ובסופו של דבר זה לא יחזיק מעמד".

חברי כנסת מגוש נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
חברי כנסת מגוש נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

הוא הוסיף: "הממשלה הזאת תהיה רשומה בהיסטוריה כממשלת חושך ששלטה פה תקופה מסוימת, ניסתה למוטט את היסודות של ישראל כמדינה דמוקרטית, ובסופו של דבר כשלה ותישא איתה אות קין כזה. ממני לא שמעת נבואת חורבן, שמעת רק נבואה שהולך להיות קשה מאוד, יהיה מאבק ארוך, יהיה בו עמל ויזע ודמעות, אני מקווה שלא דם, ובסופו של דבר אנחנו ננצח, אנחנו נראה את האור עוד בימי חיינו, אני הרבה יותר מבוגר מכם". 

"כבר נשפך דם בישראל בעימותים", ציין ברק, "אבל זה היה דם של אנשים בודדים, ויכול להיות יותר גרוע. יכול להיות גם דם בינינו לבין הפלסטינים, שהוא תוצאה ישירה של הפעולות שננקטות, אלה דברים אחרים. בסופו של דבר מדובר בממשלה חוקית, לא צריך להתבלבל, היא נבחרה כחוק, אבל היא בלתי לגיטימית בעליל. מה שהיא מנסה לבצע פה זו הפיכה משטרית לאור היום, צריך להוריד מזה את המסכות. ממשלה שכל פעולותיה עוד לפני שהושבעה, כולן מסומנות באותו צבע ובאותו סימן, של דברים שמיועדים. אין בינם לבין טובת האזרחים של המדינה דבר וחצי דבר, כולם מתוכננים ומיועדים לדבר אחד - מטרות אישיות של עבריינים וחשודים מצד אחד, שנסחטים על ידי גזענים, משיחים, מפעילים, אנשים שמעוותים את היהדות, את הציונות ואת צלם האנוש של מדינת ישראל".

"לכן, תהיה חובה על אזרחים להתנגד. כבר היום אתה רואה התנגדות", הוא אמר. "מה ראינו? אבי מעוז פתח את הפה, ראשי ערים, כולל ראשי ערים של הליכוד, אנשים שמכירים את מה שקורה הולכים בשנה הבאה לבחירות. הם מבינים שהדבר הזה הזוי והם מודיעים 'לא יקרה בבית ספרנו'. ראית את אבי חימי, לשכת יו"ר עורכי הדין, יצא מיד נגד הדבר הזה".

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

לדבריו, הממשלה הנכנסת מתכננת הפיכה משטרתית וכרגע, לנגד עינינו, מבצעים אותה. "הגורם היחיד שיכול לשים לזה סייג זה בית המשפט העליון. אותו מאיימים לדרוס. אם הוא יכריז שמינוי דרעי זה אי סבירות קיצונית, אז ינסו לחוקק את ביטול עילת ההסתברות, לחוקק פסקת התגברות, או לפצל את תפקיד היועץ המשפטי. המטרה היא אחת - לחלץ את נתניהו מהמשפט שלו, לחלץ עבריינים אחרים מתוצאות פסקי הדין שלהם בעבר, והיות והוא חלש ונסחט, לתת בהזדמנות לסמוטריץ' ובן גביר את מה שהם רוצים - שזה הרס המערכת של צה"ל", אמר. 

ראש הממשלה לשעבר סיכם: "המחשבה שאצלנו זה יעבור כמו בטורקיה, איראן, רוסיה, או אפילו כמו בפולין או בהונגריה - היא לא נכונה. יהיה מרי אזרחי בלי אלימות. מרי אזרחי יצוץ כתוצאה מפעולות הממשלה ומתגובות ישרות של אזרחים ישרים".  

סייעה בהכנת הכתבה: ירדן חדד, 103fm