בזמן הדיון הפוליטי במליאת הכנסת, שהוא השלב הארוך והאחרון שקודם להשבעת הממשלה, כתב נתן אשל, אחד ממקורבי ראש הממשלה הנכנס נתניהו: "לדואגים באמת, הליכוד לא משאיר פצועים. הכל יסתדר אם ירצה ה'. ראו ישראל כ"ץ, גילה גמליאל, אלי כהן ועוד בדרך“.
המקורב ואיש אמונו של נתניהו ניסה לשגר מסר מרגיע שיוריד את גובה הלהבות, קודם כל, בתוך הליכוד.

לא קיבלו מה שרצו: חברי הכנסת שהתאכזבו מהחלטות נתניהו

חלוקת התפקידים שהשאירה כמה מחברי הרשימה ללא התיקים שאליהם פיללו הותירה בתוך הליכוד זירה פנים־מפלגתית סוערת. גורמים רבים בליכוד טענו כי בעקבות אותן האכזבות "עידן המחנות חוזר למפלגה". בעבר, במהלך המשא ומתן הקואליציוני, ישראל כ"ץ, דודי אמסלם ודוד ביטן הבהירו בשיחות סגורות ובתדרוכים גלויים: "אין מחנות ואין קבוצות, יש אך ורק ידידות ותיקת שנים".

אתמול, כאשר תמונת המינויים התבהרה כמעט סופית, הידידות שוב התחילה להיראות כמו מחנה בתוך הסיעה. אחרי שקיבל את הצעת הפשרה בתיק החוץ, ישראל כ"ץ העדיף לצמצם את נוכחותו במסדרונות הכנסת. דוד ביטן נצפה במשכן משוחח עם חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה גם יחד. הוא נמנע מהתבטאות פומבית, בעיקר אחרי הוויכוח הקולני בהשתתפותו בישיבת סיעת הליכוד יממה קודם לכן.

עם זאת, גורמים ששוחחו עם ביטן טוענים כי כעסו על נתניהו לא פחת גם אחרי "פגישת יישור ההדורים", אשר התקיימה בין השניים אחרי הבחירות. הגורמים טוענים: "אחרי מה שקרה עם המינויים, ובייחוד מה שקרה עם אמסלם ועם כ"ץ, ביטן כועס עוד יותר". להערכת חברים בליכוד, מאוכזבי החלוקה עלולים להפגין את כוחם כבר בקרוב ולהקשות על העברת תקציב המדינה.

יולי אדלשטיין (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יולי אדלשטיין (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

שאלה נוספת שטרם התבררה היא עם אילו שרים יסכם ראש הממשלה נתניהו כי יתפטרו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי. ייתכן שיעדיף לראות מתפטרים את אלה שנחשבים למרוצים פחות. מינוי נוסף שגרר סערות בליכוד עוד בשלבי ההערכות והשמועות היה מינויו של רון דרמר לתפקיד השר לעניינים אסטרטגיים. עוד במהלך הבחירות התבטא נתניהו כי ירצה לראות את מקורבו דרמר בתפקיד משמעותי לצדו.

האפשרות שנשקלה - תיק החוץ עבור דרמר - גררה זעם בקרב בכירי הליכוד, שטענו לכמות דלה של תיקים משמעותיים שנשארו בידי המפלגה אחרי המשא ומתן הקואליציוני. בסופו של דבר נתניהו מצא את הפשרה המושלמת: המשרד לעניינים אסטרטגיים יוקם מחדש, ודרמר יעמוד בראשו בלי לפגוע באינטרסים של חברי הליכוד.

מינוי נוסף ששקל נתניהו לבסוף לא יצא לפועל: ל"מעריב" נודע כי לקראת השבעת הממשלה נועד נתניהו עם איש התקשורת יעקב ברדוגו והציע לו לכהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה עם סמכויות מורחבות. ברדוגו לא קיבל את ההצעה והבהיר כי הוא מעדיף להישאר בתחום התקשורת.