לאחר שהושבעה הממשלה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, היום (ראשון) נערכו טקסי חילופים בין השרים במשרדים השונים. במוקד יתקיים טקס החילופים בין השר לביטחון פנים היוצא, עמר בר-לב, לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

השר היוצא בר-לב אמר: "לקחתי חלק ופיקדתי על אינספור מצבעים חשאיים, מעיראק לסודאן. צעדתי מעבר לקווי האויב, נסעתי במדינות שונות וטסתי. רק כאשר הגעתי לתפקיד השר לבט"פ "זכיתי" להיות מאובטח בדרך קבע ומדוע? לא כי אויבי ישראל רצו להרוג אותי, מפני שיהודים איימו לפגוע בי. ועל מה? כי העזתי לומר שיש מתנחלים קיצונים. יש בינינו חילוקי דעות, על מגוון רחב של נושאים. עובדות ניצבות מעל חילוקי הדעות".

השנה נפתחו כ-164 תיקים על פשיעה לאומנית ונפתח 46 כתבי אישום, עלייה של 40 אחוז. אני מאחל שבשנה הנוכחית שתרד הפשיעה בכלל והלאומנית בפרט וגם שמחוז ש"י יאכוף את שלטון החוק. בגלל זה מאיימים אזרחים לפגוע בשר? לאן הגענו? לאן נמשיך להדרדר? פשע הוא פשע הוא פשע, עבריין הוא עבריין הוא עבריין", ציין.

איתמר בן גביר, עמר בר לב, קובי שבתאי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
איתמר בן גביר, עמר בר לב, קובי שבתאי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

השר הנכנס בן גביר התייחס לדבריו של בר-לב ואמר: "היו בינינו מחלוקת, אבל על דבר אחד אין מחלוקת על ההשקעה והשירות שלך. אתה לא המאויים היחיד, בוא תדבר עם אילה אשתי ועם הילדים שלי, ותגלה שכמעט מדי שבוע אנחנו מקבלים תמונות של סכינים מדממים וקריאות לרצוח אותי, פעם אחר פעם - לא רק מאויבי ישראל אלא גם מיהודים אנרכיסטים שהגיע הזמן לטפל בהם. מדי יום יש מאות אירועים של יידוי אבנים כלפי תושבי יהודה ושומרון, בירושלים, בנגב ובגליל כלפי יהודים כי הם יהודים".

"כל אחד ואחד יכולו לצאת מהבית בלי לפחד, ערבות הדדית זה לדאוג לשקט ברחובות ולעשות סדר בנגב ובגליל, גם באום אל פחם וגם ברהט. לדאוג לכולם. כל מי שנאמן, אנחנו איתו. ערבות הדדית זה לעשות את הכל את תנאיי הקייטנה של המחבלים בכלא בגלל החלטות של פוליטקאים. ערבות הדדית זה לפתור בעיות. ראיתי סרטון מעיר דוד, שם ניסו לרצוח את אנשי כוחות הביטחון, ליבי יצא אליהם. ברור לי שהתגובה צריכה להיות חריפה", הוסיף.

בסיום דבריו הבהיר: "מי שרוצה לפגע שיהיה לו ברור שיהיה לו ברור - כוחות הביטחון שלנו עוצמתיים. איש כוחות הביטחון יקבל ממני גיבוי מלא, והוא לא רק עבורכם אלא גם עבור המשפחות של כולנו. כל מחבל דמו בראשו ואני אתן לכם את הגיבוי".

איתמר בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

טקס חילופי שרים במשרד הביטחון: "נכין מענה לבלימת מאמץ הגרעין האיראני"

טקס חילופי השרים במשרד האוצר

שר האוצר הנכנס ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ ושר האוצר היוצא ח״כ אביגדור ליברמן סיימו ישיבת חפיפה בלשכת השר במשרד. במהלך הטקס עקץ ליברמן: "חסר בס"ד בשלט. בלי קמח אין תורה, בשביל השותפים שלך צריך הרבה קמח".

החילופים במשרד האוצר (צילום: ללא)
החילופים במשרד האוצר (צילום: ללא)

טקס חילופי השרים במשרד החינוך

שר החינוך יואב קיש נכנס באופן רשמי לתפקיד שר החינוך במקומה של השרה היוצאת יפעת שאשא-ביטון. בטקס, אמר השר הנכנס: "בכוונתי לפעול לביטול החלטת הממשלה היוצאת בדבר הוצאת הלימודים ההומניים, לרבות תנ"ך והיסטוריה מתוכנית הלימודים התיכוניים. נשיב את המקצועות האלה לתוכניות ההוראה בתיכונים ובבגרויות. בכוונתי לפעול למען תקצוב וביצוע של תוכנית חינוך חינם מגיל אפס עד שלוש. זו לא הבטחת בחירות שתישאר מאחור. מדובר ברפורמה מרכזית שכל רעשי הרקע שמושמעים עכשיו, לא יסיטו אותי מלהשיג מטרה זו - נביא בשורה אמיתית למשפחות הצעירות".

"החינוך המיוחד קרוב מאוד לליבי. בני מתן שנפטר בגיל 13 היה ילד עם צרכים מיוחדים, בעבר פעלתי רבות לקידום חקיקה בנושא ובכוונתי להמשיך לפעול במלוא המרץ למען ילדי החינוך המיוחד ושילובם בחברה הישראלית. אפעל לקידום, שיפור ושדרוג המערך לחינוך מיוחד במערכת החינוך".

טקס חילופי השרים במשרד החינוך (צילום: דוברות משרד החינוך)
טקס חילופי השרים במשרד החינוך (צילום: דוברות משרד החינוך)

השרה היוצאת שאשא-ביטון אמרה: "זכות גדולה נפלה בחלקי לכהן כשרת החינוך של מדינת ישראל. מבחינתי זו הייתה הגשמה של חלום. בשנה וחצי האחרונות הצלחנו להוביל ביחד תהליכים משמעותיים וגדולים, שבהובלה נכונה יצעידו את המערכת שנים קדימה.העברנו את מעונות היום למשרד החינוך, זה היה צעד חשוב שבסופו, תוך חמש עד שבע שנים, נצליח להביא את מערך מעונות היום להיות מערך מלא ומסובסד".

"אדוני השר הנכנס, תהיה לך עכשיו הזדמנות לראות שברפורמת הבגרויות, לא הוצאנו את התנ״ך, ההיסטוריה, הספרות והאזרחות. לא פגענו בשעות הלימוד ויש בגרות חיצונית. מה שכן עשינו, הפכנו את הלמידה במקצועות הללו למשמעותית, חדשנית, רלוונטית - כזו שתתן לילדים שלנו את הכלים הנדרשים לחייהם הבוגרים מבחינה אקדמית, מקצועית ועוד. זה צריך להיות הכיוון גם במקצועות האחרים, ואני מקווה שתמשיכו בתהליך הזה כי התשתית מוכנה. התחדשות הלמידה היא נר לרגלינו ולאורה צעדנו, ואני שמחה שהתחלנו אותה במקצועות החברה והרוח כדי לחזק אותם, כי בלי רוח אין חומר", הוסיפה.

"קראתי את ההסכמים הקואליציוניים, ואני יכולה לומר לך אדוני השר שכל התוכניות הטובות שאתם רוצים כמו אנגלית מגיל גן וחיזוק הבגרות- הכל כבר נמצא כאן, ואפילו יותר - קח את זה בשתי ידיים ותמשיך. ההטמעה של התוכניות האלה לא פחות חשובה מההתנעה שלהם. זכות גדולה נפלה בחלקי לכהן כשרת החינוך של מדינת ישראל גם אם רק לתקופה של שנה וחצי, מבחינתי זו הייתה הגשמה של חלום. כשהייתי כאן ראיתי במשך שנה וחצי רק דבר אחד לנגד עיניי: את הילדים, את ההורים, את מערכת החינוך לטובת כולם. התפקיד שלנו זה להיות כאן כדי שנוכל לצעוד קדימה. אני מקווה שתיקח את הצעדים שהתחלנו, תמשיכו אותם ותקחו את כל המערכת קדימה", סיכמה.

טקס חילופי השרים במשרד השיכון

שר השיכון הנכנס יצחק גולדקנופף והשר היוצא זאב אלקין ערכו את טקס החילופם במשרד. במעמד הטקס, אמר השר הנכנס גולדנופף: "מאז הבחירות מתנהל בחלקים מהתקשורת קמפיין הפחדה שכלל גם התייחסות לתחום הדיור. הצהרנו בעבר, וזו הזדמנות ראויה לשוב ולהצהיר במעמד הזה באנו לשרת את אזרחי ישראל! באנו לקדם את ערכי השיווין ובאנו לקדם את ישוב הארץ!".

"יש לנו חובה מיוחדת לחיילים משוחררים. בלתי מתקבל על הדעת שאלו המקדישים את מיטב שנותיהם למען בטחונם של אזרחי ישראל, יעמדו כעניים בפתח בבואם להקים בית, ויזדקקו לנדבות בשביל לכסות את דמי השכירות.יש לנו חובה לעמלי התורה - האברכים המסתפקים במועט ומבקשים קורת גג. יש לנו חובה לכל הזוגות הצעירים מכל המגזרים – ללא הבדל דת, גזע או השקפה. לא נהיה סקטוריאליים ולא מגזריים. בעיית הדיור משותפת לכולם ונפעל בעז''ה לסייע לכולם", הוסיף.

טקס חילופי השרים במשרד השיכון (צילום: דוברות משרד השיכון)
טקס חילופי השרים במשרד השיכון (צילום: דוברות משרד השיכון)

כמו כן, התייחס לראשונה למשבר הדיור והצהיר: "לפני זמן מה, השתתפתי בועידה והתייחסתי למצוקת הדיור. הזכרתי את הצעירים שגרים בחניונים ומחסנים - כפי שניתן לראות זאת בשכונות רבות בריכוזים חרדיים - ודיברתי על זוגות שמתגוררים ביחידות דיור מתחת לפני הקרקע. אבל באותה ועידה, כשהתייחסתי לעובדה שאני מגיע לתפקיד נטול דעות קדומות, אמרתי ש'אינני מכיר את משבר הדיור'. כמובן שהכוונה לא היתה ש'אין משבר', אלא שאני חדש בתפקיד ולכן אינני מכיר מספיק את הגורמים למשבר הדיור. אני תפילה ותקווה שבעזרת ה' ובעבודה קשה ובכוחות משותפים, נוכל כולנו בסוף הקדנציה לומר שאיננו מכירים את משבר הדיור".

טקס חילופי השרים במשרד הבריאות

שר הבריאות הנכנס אריה דרעי נכנס באופן רשמי לתפקידו, בטקס חילופי השרים, כאשר החליף את השר היוצא ניצן הורוביץ. יחד איתו, נכנס גם לתפקידו סגן שר הבריאות, חבר הכנסת משה ארבל, ומנכ״ל משרד הבריאות, פרופ נחמן אש.

השר דרעי אמר: "משרד הבריאות הוא אתגר גדול וחשוב מאוד. אתגר של הצלת חיים, של מתן שירותים לאזרחים. לקחתי על עצמי את התפקיד כי אני רואה בו חשיבות ומשמעות רבה למי שבא באמת לעבוד. השגנו ב"ה הישגים גדולים במשא ומתן הקואליציוני, ואני מקווה שכוחנו הפוליטי יסייע לנו לממש את כל ההסכמים שלנו. אנו שמים דגש על שני דברים מרכזיים: תוספת משמעותית לבסיס התקציב של 5.85 מיליארד שקלים, וכן קבלת סמכויות שיאפשרו לנו לנהל את המשרד וליישם את מדיניות השר והדרג הניהולי של המשרד. באנו לעבוד ולעשות טוב לכל אזרחי ישראל ובע"ה כך נעשה".

טקס חילופי השרים במשרד הבריאות: אריה דרעי, ניצן הורוביץ (צילום: דוברות משרד הבריאות)
טקס חילופי השרים במשרד הבריאות: אריה דרעי, ניצן הורוביץ (צילום: דוברות משרד הבריאות)


שר הבריאות היוצא הורוביץ אמר: "שרד הבריאות הוא שחקן מוביל בזירה הבינלאומית, בזכות היכולות של המערכת הציבורית ובזכות התיפקוד של אנשי הבריאות במאבק בקורונה. מערכת הבריאות הישראלית היא מושא לשבחים ומודל לחיקוי למדינות העולם, והיום הן מחזרות ומבקשות ללמוד, לשתף פעולה ולחזק את הקשרים עימנו".

"כשנכנסתי לתפקיד הדגשתי את הצורך שאני רואה במערכת בריאות ציבורית חזקה, לא פרטית. זהו מרכיב יסודי בחוסן הלאומי של המדינה. הדבר הזה עמד לנגד עיני כל הזמן, בכל החלטה, ועשינו צעדים משמעותיים מאוד שחיזקו את המערכת הציבורית ויחזקו אותה עוד שנים רבות קדימה: תוספת התקציב, קיבוע המקדם הדמוגרפי, טיפולי השיניים למבוגרים, הוספת כיסאות לימוד לרפואה וסיעוד, הרפורמה בבריאות הנפש ועוד המון דברים חשובים", הוסיף.

בסוף השבוע האחרון נפגש שר הביטחון יואב גלנט לחפיפה עם שר הביטחון היוצא בני גנץ ועם הרמטכ"ל אביב כוכבי. הפגישה נערכה בלשכת שר הביטחון בקריה בתל אביב, הוגדרה כ"טובה ועניינית" ועסקה בנושאים מקצועיים. גלנט אמר: "אני מודה לשר הביטחון היוצא בני גנץ. שמעתי בקשב את תפיסתו לגבי האתגרים המורכבים העומדים לפתחה של ישראל. ביטחון ישראל עומד מעל לכל מחלוקת, וסיכמתי עם גנץ כי נעמוד בקשר גם בהמשך הדרך. מודה לשר היוצא על תרומתו רבת השנים למען ביטחון ישראל".

גנץ איחל הצלחה לגלנט בתפקיד ואמר: "אני בטוח שניסיונו של יואב והמערכת הביטחונית היציבה והטובה המופקדת בידיו יסייעו לו רבות בתפקיד". מוקדם יותר נפגש גלנט עם כוכבי לישיבת עבודה ראשונה, שבמהלכה הוצגה לו תמונת המצב המודיעינית והמבצעית. השניים סיכמו כי תינתן העדפה להמשך הליך חפיפה סדור לאלוף הרצי הלוי, שעתיד להיכנס לתפקיד הרמטכ"ל בחודש הבא. היום בשעה 14:30 ייערך טקס החלפת שר הביטחון בקריה.

טקס חילופי השרים במשרד המשפטים 

לבקשת השר יריב לוין לא התקיים טקס חילופים בינו לבין קודמו בתפקיד ח"כ גדעון סער, והצדדים קיימו פגישת חפיפה רשמית. השר הנכנס לוין הודה לשר היוצא סער על עשייתו במשרד ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו. השר היוצא סער ברך את השר הנכנס עם כניסתו לתפקיד.

יריב לוין וגדעון סער (צילום: מיכאל דימנשטיין, לע''מ)
יריב לוין וגדעון סער (צילום: מיכאל דימנשטיין, לע''מ)

טקס חילופי השרים במשרד האנרגיה

טקס חילופי שרים נערך במשרד האנרגיה בירושלים, כאשר השר הנכנס, ח"כ ישראל כ"ץ, החליף את השרה היוצאת, ח"כ קארין אלהרר בתפקיד. השר כ"ץ אמר: "כפי שעשיתי גם בתפקידיי הקודמים, אני מתכוון להקדיש את התקופה הקרובה על מנת ללמוד במהירות את עבודת המשרד, גם באופן מקצועי וגם באופן מעשי. בדרך כלל, השיטה היא פשוטה - אני שומע את כולם ומגבש את המדיניות. אין ספק שנושאי הליבה של המשרד נוגעים לכל אזרחי ישראל וגם למדינות שכנות ורחוקות, וכל החלטה במשרד האנרגיה משליכה על איכות החיים של האזרחים במדינה".

"האתגרים גדולים, אך ביחד עם כל העובדים שנושאים על גבם את היכולת ליישם את המדיניות, נפעל ביחד ונוביל את המשרד באופן מיטבי. מבחינה אישית, זאת השנה ה-16 שלי בה אני חבר בממשלות, ויחד עם הניסיון אותו אני מביא והראייה קדימה, נצעיד את המשרד קדימה ואי בטוח שנעשה את זה בצורה הטובה ביותר. לך חברתי קארין, אני מבקש להודות על עבודתך והעשייה במשרד, ואני מקווה שאת המדיניות שנגבש, נוכל להוביל בהסכמה רחבה, קואליציה ואופוזיציה", הוסיף.

השר היוצאת, ח"כ אלהרר אמרה: "לחברי, השר הנכנס ישראל כ"ץ, אאחל בראש ובראשונה הצלחה גדולה. משק האנרגיה הישראלי הוא חזק ויציב וגורם למנהיגים מהעולם כולו להגיע לבירתנו ירושלים כדי להתייעץ, לשמוע ובעתות משבר, כמו שחווינו השנה, גם לבקש סיוע. אתה תראה, שמשרד האנרגיה לא שונה מאוד ממשרד החוץ. מבט חטוף על ההסכמים שחתמנו רק בשנה האחרונה עם מדינות העולם יגלה לך עד כמה כישורי דיפלומטיה הם הכרחיים פה, ובשנה הקרובה, עם הבשלת ההסכמים שחתמנו מול ירדן ואיחוד האמירויות ומול האיחוד האירופי ומצרים לכדי שלבי ביצוע ראשונים, תעמוד בפני אתגר והזדמנות אדירים".\

"יישום הסכמים אלו יטיב באופן עצום עם אזרחי מדינת ישראל, הכלכלה הישראלית, יחסי החוץ של ישראל וכמובן משק האנרגיה. אך כדי להגשימם, תצטרך לנווט אל מול שכנותינו החוששות מאוד ממרכיבים מסוימים בממשלה החדשה. בטוחני שתדע לעשות כן", ציינה. 

מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת: "משרד האנרגיה הוא אחד המשרדים החשובים בממשלה ויש לו השפעה גדולה על איכות החיים של אזרחי ישראל, הן בכלכלה, הן ביחסי החוץ, הן בביטחון והן בסביבה. אני מודה לשרה היוצאת ח"כ קארין אלהרר על הובלתה את המשרד בשנה וחצי האחרונות ומאחל לשר הנכנס, ח"כ ישראל כ"ץ, שיצעיד את המשרד להישגים גדולים".

טקס החילופים במשרד האנרגיה (צילום: גדעון שרון-ענבה, לע''מ)
טקס החילופים במשרד האנרגיה (צילום: גדעון שרון-ענבה, לע''מ)

טקס חילופי שרים במשרד הרווחה והביטחון החברתי

טקס חילופי השרים במשרד הרווחה והביטחון החברתי נערך במעמד המשנה לראש הממשלה ושר הפנים והבריאות אריה דרעי, השרים הנכנסים יעקב מרגי ויואב בן-צור והשר היוצא מאיר כהן. 

שר הרווחה הנכנס, יעקב מרגי אמר בטקס: "תחנות רבות עברתי בשירות הציבורי לאורך שנות חיי הבוגרים בכל תפקידי נגעתי בבני אדם והאנושיות הייתה שם תמיד. אני בא היום למשרד הרווחה והביטחון החברתי בצניעות ובענווה רבה, אינני רוצה להפריח סיסמאות וקלישאות, אני כן רוצה להבטיח לעבוד קשה כדי להבטיח שמי שזקוק לנו ישיג אותנו ויקבל את המענה וזאת מבלי להוציא דוקטורט בנבכי הבירוקרטיה הישראלית.

 "אני רוצה להודות לידידי משכבר הימים השר היוצא ח"כ מאיר כהן התודה תחילה על מי שאתה מענטש וחבר אמיתי. לאורך כל שנותיך בעשייה הציבורית הוכחת שאתה אדם חברתי ממעלה ראשונה. בממשלה היוצאת נטלת על עצמך את התפקיד המאתגר לעמוד בראש משרד הרווחה מתוך תחושת שליחות למען האזרחים החלשים ביותר בחברה.

 אני רוצה להודות לך על ההחלטה החשובה וההיסטורית בהקמת ועדת אללוף למלחמה בעוני בראשות ידידי חכ"ל אלי אללוף, כתבתם מסמך שהוא מפת דרכים לכל מי שמבקש להתמודד עם האתגר הגדול. מאיר ידידי תודה רבה על  מי שאתה, איש לבבי, חם, ומפרגן תמיד. מאחל לך הצלחה בהמשך הדרך ואין לי ספק שתצליח".

 גם השר במשרד הרווחה יואב בן-צור הודה בלבביות לשר היוצא מאיר כהן ואמר: "ידיד השר מאיר כהן אני לא רוצה להכביר במלים אבל אתה אח וחבר ואיש חם ולבבי.

 "תנועת ש"ס חרתה על דגלה את הנושאים החברתיים והדאגה לחלשים כדי לקדם אותם ולהפוך אותם ממשפחות מוחלשות למשפחות נורמטיביות שמסוגלות להכניס את עצמם ואת זה נעשה באמצעות זרוע העבודה. שיתוף הפעולה שלכם חשוב לנו כי באנו לעבוד ולא באנו לעבודה ואנחנו נעשה הכל כדי שגם לכם עובדי המשרד תהיה רווחה".

השר היוצא מאיר כהן, הודה לשר דרעי ולשרי ש"ס על כך שבחרו במשרד הרווחה: "זה חשוב שמפלגה חזקה מאוד בתוך הקואליציה אומרת אמירה מאוד ברורה לשאר המפלגות הפוליטיות במדינת ישראל ולא חשוב מאיזה צד – 'אנחנו בוחרים ברווחה!'" 

השר כהן פנה למחליפו השר מרגי ואמר: "פיללתי שבאמת מישהו מש"ס יבוא וכשזה אתה אז אני בכלל מאושר. כשמישהו שאתה אוהב מחליף אותך זו התחושה הכי טובה שיש ואני בטוח שתצליח בתפקיד. תילחמו על המשרד הזה! תבורכו ותצליחו".

טקס חילופי שרים במשרד הרווחה והביטחון החברתי (צילום: שריה דיאמנט, לע
טקס חילופי שרים במשרד הרווחה והביטחון החברתי (צילום: שריה דיאמנט, לע

מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן, אמרה: "העבודה במשרד הרווחה מפגישה אותנו ברמה היומיומית עם אוכלוסיות החלשות ביותר בחברה ומזמנת לנו מפגשים עם אלו שבדרך כלל אינם נראים ואינם נשמעים. אני מבקשת להודות לשר היוצא מאיר כהן שבחר בפעם השניה את המשרד, ושרואה לנגד עיניו בראש וראשונה את האנשים. לשרים הנכנסים השר יעקב מרגי ובן צור אני מבקשת לאחל הרבה הצלחה. אתם מקבלים לידיכם את אחד המשרדים החשובים והמשפיעים בחברה הישראלית עם צוות מובחר של אנשים במשרד וברשויות שאיתם ניתן להזיז הרים".

השר דרעי אמר:  "קיבלנו את הזכות לבחור ראשונים את המשרדים שאנחנו רוצים כי אנחנו המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה הזו. בחרנו את המשרדים שלא עמדו בראש סדר העדיפויות של השרים האחרים. לקחנו את המשרדים החברתיים שנותנים שירות לאוכלוסייה משרד הבריאות משרד הרווחה ומשרד הפנים שהיום מתעסק רק ברשויות שזקוקות לעזרה. אני יודע שאנחנו ניבחן בתוצאות".

טקס חילופי שרים במשרד המורשת

הבוקר התקיים טקס חילופי שרים במשרד למורשת, השר היוצא זאב אלקין נפרד מהמשרד ובמקומו נכנס השר למורשת החדש הרב עמיחי אליהו.

השר הנכנס הרב עמיחי אליהו הודה לשר אלקין על החפיפה המסודרת והעברת המושכות בצורה אחראית ובשיתוף פעןלה ואמר: "מדינת ישראל זקוקה לשלוש רגלים על מנת לעמוד איתן: הרגל הביטחונית, הכלכלית ולא פחות מכך- הרגל השלישית - היא רגל המשמעות. משרד המורשת אליו אני נכנס בחרדת קודש, יהיה המשרד שיחזק את חוסנה של הרגל הזו. אנחנו נעסוק בביצור החוסן הלאומי וזאת על ידי הצעה למפגש עם המורשת שלנו"

נשמור על אתרי המורשת השונים ונציע תכניות להעמקת הזהות היהודית, במגוון דרכים מלהיבות על מנת שאזרחי ישראל יחושו שהעבר שלהם אינו משא כבד שהם רוצים לפרוק מעליהם, אלא נשמה גדולה שהם חלק ממנה. אין לנו עניין לנהל לאף אדם פרטי את חייו. אבל אנחנו כן נציע לכל יהודי וגם מי שאינו יהודי, להיפגש עם העם האדיר הזה ששינה את מהלכה של ההיסטוריה העולמית", הוסיף. 

טקס חילופי שרים במשרד המורשת (צילום: ללא)
טקס חילופי שרים במשרד המורשת (צילום: ללא)

טקס חילופי השרים במשרד התיירות

בטקס חילופי השרים שנערך היום בירושלים, שר התיירות הנכנס חיים כץ הביע את שביעות רצונו מהמשרד שביקש וקיבל: "למשרד תפקיד מרכזי בחיזוק הכלכלה וקידום פניה היפות של ישראל. המטרה שלנו להגיע לשיאים חדשים, כל תקציב צריך להיות ממומש, אין דבר כזה להחזיר כסף לאוצר. עלינו להמשיך ולהשתפר בשירות לתייר, עבור תייר החוץ והמטיילים הישראלים. נפעל לשיפור תשתיות ולהגדלת היצע אפשרויות האירוח. כל משפחה ישראלית צריכה להנות מיופיה של הארץ ולהיות מסוגלת למצוא מקום להתארח בו, בהתאם ליכולת הכלכלית האישית". 

חיים כץ ויואל רזבוזוב (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)
חיים כץ ויואל רזבוזוב (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)

כמו כן, כץ הצהיר כי יפנה משאבים לקידום התיירות ביהודה ושומרון: "נשקיע באזורים שאולי לא קיבלו התייחסות מספקת עד כה. למשל, הטוסקנה המקומית שלנו ביהודה ושומרון".