השרה לשעבר, איילת שקד, העידה היום (ראשון) בבית המשפט השלום בראשון לציון במסגרת פרשת ההגנה בתביעת לשון הרע שהגיש דוד שמרון נגד דוד ארצי. 

אודליה כרמון, יועצת התקשורת לשעבר של נתניהו העידה בבית המשפט ואמרה: "טסתי עם הזוג נתניהו לארה"ב. היו שם ויכוחים. בשלב מסוים נתניהו התוודה שהעביר לי, לשקד ולבנט כספים. לי הוא העביר 59 אלף ש"ח. הוא אמר לי שהוא פתח חשבון בנק שאף אחד לא יודע עליו והעביר לי 3,047 ש"ח".

"שרה לא ידעה מכלום לבקשתו של נתניהו. כשהיא גילתה על התשלום היא כעסה מאוד", העידה כרמון. "נוצר פיצוץ בטיסה והיא לא נתנה לי לדבר עם נתניהו. בסופו של דבר מהעסקה הזו נותרתי חייבת כסף וניסיתי להסדיר את זה. הוא לא חזר אלי ואמר שאני לא חייבת לו דבר", הוסיפה.

חבר הכנסת לשעבר משה יעלון העיד גם הוא במשפט. בעדותו אמר: "הפנייה התמוהה של נתניהו אליי והבקשה שלא אמנה את בנט, הסתדרה לי עם המחשבה שזו בקשה של רעייתו. הסתדר לי גם דפוס הפעולה שהיה בהמשך. עבדתי עם נתניהו הרבה שנים, גם לפני שהצטרפתי לפוליטיקה. הייתי המפקד שלו במילואים בסיירת מטכ"ל. הבנתי שיש התערבות של שרה בנושאים מסוימים. בשלב מסוים התחילו שיחות טלפוניות ליליות, לעיתים באחת בלילה, למרות שלא מדובר במשבר מבצעי. אני שזו שיחה שיש לה עוד שותפה. הבנתי את הלחץ שהגיע מצדה, וחשבתי שהוא מנסה להראות שהוא פועל בנושא".

"מאוד רציתי שיהיה ראש המטה שלי בלשכה כשר, אבל אז קיבלתי פנייה תמוהה מנתניהו אישית, שאמר לי שזה לא יכול לעבוד", הוסיף.

מוקדם יותר העידה גם שרת הפנים לשעבר איילת שקד. בעדותה אמרה כי "שרה היא השותפה של נתניהו. הוא סומך עליה, בטח בעניינים פוליטיים, ומשתף אותה בהחלטות. אין משקעים ביני לבין שרה נתניהו".‏ כאשר שקד נשאלה על האירוע בו טסה לגרמניה בנפרד ממטוס ראש הממשלה אמרה: "אני לא יודעת למה טסתי בטיסה נפרדת. נאמר לי שעדיף שאטוס בטיסת סחר נפרדת".

על נסיבות העזיבה שלה את לשכת נתניהו סיפרה כי "בנט התפטר, ויומיים לאחר מכן נתניהו ביקש ממני לעזוב. אני לא זוכרת את השיחה. הייתי בחודש חמישי להריון. הסיבה של נתניהו הייתה ברורה, אני ובנט היינו שותפים והיה ברור שנתניהו ירצה להחליף צוות".

כמו כן, אישרה כי "לאחר שנפתלי בנט ואני לא עברנו את אחוז החסימה היו גישושים לשריון שלי בליכוד. אני לא יודעת מה היו השיקולים של נתניהו לא לשריין אותי. מי שהעביר את המסרים בנינו לא היה קשור לשרה נתניהו". במהלך עדותה ביקשה ההגנה להכריז עליה עדה עוינת השופט וסורבה.

כאמור, עו"ד שמרון הגיש תביעת דיבה על סך 425,632 שקל נגד דוד ארצי, שטען בשבוע שעבר כי שמרון הראה לו הסכם שערך לכאורה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, אשר מקנה לה לטענתו את הזכות להשפיע על מינויי בכירים במדינת ישראל.