טקס חילופי השרים במשרד האוצר התקיים היום (ראשון) בלשכת השר במשרד. שר האוצר היוצא, אביגדור ליברמן, נפגש עם השר הנכנס, בצלאל סמוטריץ', לחפיפה, ומסר לו: "אם תצטרך אני עומד לרשותך, יש לנו מדינה אחת". בנוסף, עקץ: "בלי קמח אין תורה, ולכן צריך לייצר הרבה מאוד קמח לאור הדרישות של השותפים שלך. הרבה מאוד קמח".

טקסי חילופי השרים מתחילים: בן גביר ובר לב במוקד ברקע המתיחות ביניהם

"כשנכנסים למשרד כמו משרד האוצר, הדבר המרכזי שאני עושה זה להשיל מעליי את כל העניין הפוליטי, כי אני שר האוצר ויש לי מחויבות לאזרחי ישראל", אמר סמוטריץ'. "אני איש של שוק חופשי. ליברמן ואני מסכימים על הרבה דברים. המחויבות שלי היא לכלכלת ישראל. לא סוד שבמשרד האוצר יושבת הסיירת של השירות הציבורי".

החילופים במשרד האוצר (צילום: ללא)
החילופים במשרד האוצר (צילום: ללא)

"בעזרת השם, ככל שנחזק את הכלכלה - הכנסות המדינה יגדלו. אנחנו נכנסים לתקופה מאתגרת, אינפלציה ומשבר כלכלי עולמי. לא בטוח שכל מה שנעשה יהיה פופולרי, אבל אני מקווה שהוא יהיה נכון לאורך זמן", הוא אמר.

כאשר נשאל השר הנכנס על הקפאת תעריפי החשמל, הוא ענה: "הבטחות צריך לקיים, אבל אני נכנס למשרד מורכב ומתכוון לבחון את הנושא לעומק, לא מתחייב לשום דבר מראש. יוקר המחיה יעמוד במרכז המדיניות שלנו".

"יש לנו מדינה יוצאת מן הכלל שנבנתה פה בנס", הוסיף סמוטריץ'. "יש פה כלכלה טובה ואני לא ממציא שום דבר. אני מתלבש על הקומות שבנו קודמיי, כולל השר ליברמן שהיה שר אוצר טוב, פעל באומץ. אני מקווה להשאיר אחריי משרד טוב יותר וכלכלה חזקה יותר".

הוא הודה לשר היוצא, ואמר: "גם במשרד התחבורה השתדלתי לייצר כמה שאפשר. בסוף לא כולם אוהבים את אותן החלטות, אבל זה יהיה בשיח. לאשתי רויטל ולילדיי. זה קצת קלישאה אבל אתם נושאים בעול ושותפים מלאים. בסופו של דבר, כשהמשפחה חזקה ויציבה אז אפשר לעשות כמה שיותר דברים טובים".