לאחר שאתמול התקיימו טקסים חילופי השרים במשרדי הביטחון, האוצר, החינוך, הפנים וביטחון הפנים, היום (שני) ממשיכים להתקיים טקסי חילופי השרים במשרדים נוספים.

בר לב: "יהודים איימו עליי, לאן התדרדרנו?"; בן גביר: "לא רק עליך איימו"
גלנט: "צה"ל ניצב מעל לכל מחלוקת"; גנץ: "עתידנו הביטחוני לוט בערפל"

טקס חילופי השרים במשרד להגנת הסביבה

בירושלים התקיים  טקס חילופי שרות במשרד להגנת הסביבה, במעמד השרה הנכנסת עידית סילמן והשרה היוצאת תמר זנדברג.

השרה להגנת הסביבה הנכנסת, עידית סילמן, אמרה בטקס: "אני ניצבת לפניכם היום כשרה להגנת הסביבה של ישראל, אחד ממשרדי הממשלה החשובים והמשפיעים ביותר על החברה ועל חיי כולנו. ואני אומרת לכם שביחד אנחנו נביא את המשרד להיות אחד העוגנים המרכזיים והמשמעותיים ביותר במדינת ישראל. אתגרים משמעותיים ניצבים בפתחנו, משבר האקלים הוא תוצאה של זלזול ארוך שנים מצדנו, בני האדם, בכדור הארץ עליו אנחנו חיים ונושמים, ובמשאבי הטבע המדהימים שהופקדו בידינו למשמרת. השאלה איזה עולם נשאיר לדורות שיבואו אחרינו כבר אינה פילוסופית – היא צלצול השכמה לכולנו – ולכן על כולנו להירתם לשליחות הזו. במובן הזה, כולנו ירוקים".

השרה להגנת הסביבה היוצאת, תמר זנדברג, אמרה: "בעליות, ובמורדות, במכשולים ובקשיים, הסביבה והאקלים נשארו אצלי במקום הראשון. כל מטרה ששמתי לעצמי בכניסה לתפקיד קודמה בצורה משמעותית. כולי תקווה שהשרה סילמן תמשיך את העבודה הקשה שעשינו בקדנציה האחרונה, תפעל לשמירה על ההישגים הסביבתיים של השנה האחרונה ותדחוף אותם קדימה. כי משבר האקלים לא מחכה והוא מאיים על כולנו, ללא הבדל דת, גזע, מגדר, ואמונה דתית. אני מודה לשותפות ולשותפים שלי לדרך במשרד להגנת הסביבה ובארגוני החברה האזרחית. נפלה בחלקי זכות עצומה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד החשוב הזה, ואני מבטיחה להישאר חיילת של הסביבה".

עידית סילמן ותמר זנדברג  (צילום: אורנית פורן סוויסה)
עידית סילמן ותמר זנדברג (צילום: אורנית פורן סוויסה)

טקס החילופים במשרד החוץ

שר החוץ אלי כהן קיים פגישת חפיפה עם ראש הממשלה ושר החוץ לשעבר, חה״כ יאיר לפיד במהלכה דנו השניים ביחסי החוץ של מדינת ישראל בדגש על יחסי ישראל ארה״ב, האיום האיראני וקידום יחסי השלום עם מדינות הסכמי אברהם.

יאיר לפיד, אלי כהן (צילום: דוברות משרד החוץ)
יאיר לפיד, אלי כהן (צילום: דוברות משרד החוץ)

טקס חילופי השרים במשרד התקשורת 

שר התקשורת הנכנס שלמה קרעי והשר היוצא יועז הנדל ערכו את טקס החילופים במשרד. במעמד הטקס, אמר השר הנכנס קרעי : "עדיין ישנם קולות שאינם נשמעים מספיק בתקשורת הישראלית. על מנת שנצליח לייצר כאן חברת מופת, עלינו לתת ביטוי למגוון הקולות היוצרים יחד את מי שאנחנו. נפעל לפתיחת שוק התקשורת לתחרות אמיתית, וכפועל יוצא מכך יתחזקו ההוגנות, השקיפות והאיכות, ויבוא לידי ביטוי באופן מאוזן הפסיפס המרהיב של כלל הציבור הישראלי".

טקס חילופי השרים במשרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי

טקס חילופי השרים בין השר היוצא עודד פורר לשר הנכנס יצחק וסרלאוף, התקיים מוקדם יותר במשרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי. בין היתר, נכחו בטקס גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, השר למורשת עמיחי אליהו וסגן השר אלמוג כהן. 

במהלך נאומו אמר השר הנכנס: "המצב של הפריפריה כיום הוא של היעדר נכונות להתגורר שם. אנחנו שואפים לשנות את המצב הזה, לעשות ציונות, התיישבות, לצמצם פערים, להעניק הזדמנויות, לטפל בבעיות הקשות".

השר היוצא עודד פורר והשר הנכנס יצחק וסרלאוף (צילום: אסי אפרתי, לע''מ)
השר היוצא עודד פורר והשר הנכנס יצחק וסרלאוף (צילום: אסי אפרתי, לע''מ)

עוד הוסיף כי "נעלה את הנגב והגליל על ראש שמחתנו. נקים ישובים חדשים, נעניק הטבות, הזדמנויות ונשיק פרויקטים חדשים ונרחבים לטובת פיתוח הפריפריה".

השר היוצא פורר, נשא גם הוא דברים: ״יצחק, אתה מקבל משרד מדהים. מדינת ישראל לא תוכל בעתיד לחיות עם מרכז מטרופוליני אחד במרכז בארץ. צריכים להיות שני מטרופולינים בגליל ובנגב טובים בדיוק כמו במרכז בארץ. המעמד הזה מרגש מאוד. אתה השר הצעיר בממשלה. בסופו של דבר כשתשב בחדר, סמל המדינה מאחורייך. השם שלך הוא פחות חשוב אלא תפקידך כמשרתם של אזרחי מדינת ישראל". 

בן גביר נשא גם הוא דברים: "חברי השר הנכנס שומע את המצוקה של עם ישראל; עם רגש, עם לב, עם אהבת ישראל גדולה, עם הלב העצום של השר יצחק וסרלאוף, ועם היכולות הביצועיות שלו, הוא יכול להצליח בגדול".