ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה אמש את דבריהם של הרבנים מאזוז ועמאר נגד יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה. אוחנה עצמו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מוטב שאכשל מאה פעמים באהבת ישראל חינם מאשר פעם אחת בשנאת ישראל חינם".

"נגוע במחלה הזאת": רב בכיר במתקפה חריפה על יו"ר הכנסת אוחנה

 ח"כ לשעבר מטעם ש"ס, ניסים זאב, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM והתייחס לדברים: "הרב שלמה עמאר בלשון הכי ברורה והכי נקייה אומר 'זה תיעוב', וזה תיעוב חד משמעית. מבחינת מי שמכהן כרב ראשי. אני רוצה לומר, אני חושב שראש הממשלה בקטע הזה היה צריך לגלות יותר רגישות. העליהום במשך כמעט חודש עליהם, כל ההומואים, הנרדפים, המסכנים, בא ראש הממשלה ואמר 'אני שם לכם את יו"ר הכנסת שהוא הומו'".

על תמיכת ש"ס, אמר ח"כ לשעבר זאב כי "אם אתה שואל אותי מה הייתי עושה הייתי משתדל לדבר אישית עם אוחנה שירד מההצעה הזו. אני מכיר את אוחנה, הוא אדם גאון, חכם, נבון. יו"ר כנסת זה בעצם בחירה. אם מחר אוחנה רוצה להיות מועמד לראשות עיריית ירושלים מי היה בוחר בו חוץ מאותה קהילה?".

"אני חושב שהיו צריכים כחלק מההסכמים הקואליציוניים, גם היהדות החרדית וגם הדתית, היו צריכים לומר לראש הממשלה 'עם כל הכבוד, אוחנה יכול לכהן בכל תפקיד אבל לא בתפקיד יו"ר הכנסת'. באיזו מדינה בעולם יש יו"ר הומו? הוא בן אדם וודאי, מכובד וודאי, אבל הוא לא משמש דרך. יו"ר כנסת הוא מתווה דרך. בעצם חייבים למחות על הדרך הזו. אין שום שנאה, אבל אם אתה שואל אותי יש פה תיעוב מדרך. זו דרך התורה - אנחנו אנשי תורה וכל מי שקרוב לתורה צריך להביע את המחאה שלו", הוסיף.

כמו כן טען כי צריכים להתחשב ברוב הציבור הדתי והחרדי בירושלים שרואים במצעד הגאווה בעיר "קוץ בעיינים". "רוב הציבור, גם החילוני, הם נגד מצעד הגאווה. אני מציע לך לעשות סקרים ולראות. אולי יסכימו על תל אביב, מדינה בפני עצמה, אבל מקומות אחרים? אני הייתי מציע ליו"ר הכנסת לא להתפטר מלהיות יו"ר, שילך ויקים בית נאמן בישראל ויאמר 'אני מהרגע הזה הולך לחיות חיי נישואין כדת משה וישראל'. זה הכול. במקום להתפטר שהוא יעשה את הצעד הנכון ביותר, שיקום ויישא אישה", טען. 

יו"ר הכנסת הנכנס אמיר אוחנה בנאומו הראשון: "אייצג את כל אזרחי ישראל" (צילום: ערוץ הכנסת)

בהמשך, התייחס להחלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבטל את המס על המשקאות הממותקים והחד פעמי ואמר כי "מי שסובל בעיקר מהעניין הזה זה הציבור הדתי ומשפחות ברוכות ילדים. אני חושב שהייתה פה הגזמה, ממש רדיפה, 'בואו נפגע בהם כמה שיותר'. וזה חלק מהמדיניות של הממשלה הקודמת. לכן אי אפשר לבוא ולומר שהכול היה ניטרלי, על טהרת הבריאות. שיעשו את כל התעמולה נגד, כמו נגד סיגריות. אפשר לעשות תעמולה נגד השתייה המתוקה, השימוש בפלסטיק".

"המדינה צריכה להשקיע. האוצר צריך להשקיע את התעמולה בכיוון הנכון ביותר, בדיוק כמו שמנסים למנוע מאנשים לעשן סיגריות", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm