הדיון סביב ביטול המיסוי על השתייה הממותקת ועל הכלים החד פעמיים הגיע הבוקר (שני) לוועדת הכספים של הכנסת וגרם לויכוח סוער בין חברי הכנסת של הקואליציה לאלו של האופוזיציה. כמו כן, פרץ גם ויכוח בין חברי הוועדה, סביב התנהלות הממשלה הקודמת כלפי המגזר החרדי.

הפתח הדיון, אמר חבר הכנסת ולדימיר בליאק: "עפ"י הפרסומים ישראל מובילה את העולם בקטיעת רגליים, העלות המשקית של התחלואה מגיעה ל-10 מיליארד שקלים, אחוזי הסכרת אצל הערבים והחרדים גבוה מהאוכלוסייה הכללית, עפ"י הנתונים אחרי הטלת המס על משקאות ממותקים, הצריכה ירדה ב-22 אחוז".

יוראי להב הרצנו (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יוראי להב הרצנו (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

"צריכת הכלים החד פעמים בישראל היא פי 5 מהמשפחה הממוצעת בעולם, חלקיקי הפלסטיק לא נעלמים, הם מגיעים לגוף הילדים שלנו וגורמים למגוון מחלות. בשנה האחרונה נרשמה ירידה של 18 אחוז ברכישת כלים חד"פ, ביטול המס פוגע בסביבה ובבריאות, הממשלה החדשה והנקמנית, במקום לטפל ביוקר המחייה היא עושה סיבוב על הציבור, אני מבטיח שנלחם במהלך", הוסיף.

חבר הכנסת יוראי להב הרצנו אמר: "אני לא עיוור לצרכי משפחות מרובות ילדים, אבל צריך בעיני לשים את הדגש במקום. אני מבקש לקיים פה דיון על הנושא של ביטול המס על החד פעמי והשתייה המתוקה. ההחלטה תפגע בשכבות החלשות".

מנגד, יו"ר הוועדה, חבר הכנסת משה גפני טען כי "הממשלה הקודמת באמת דאגה לאוכלוסייה החרדית? לכן הם ביטלו את מעונות היום לאוכלוסייה הזו". חבר הכנסת ינון אזולאי הצטרף לדבריו של גפני ואמר: "אני מצטרף לחברי, שכואבים ברגישות את כאב האוכלוסייה החרדית, אבל בשנה וחצי האחרונות פגעו בילדים שלנו, זרקו אותם. אל תדאגו לילדים שלי".