לראשונה מאז השבעת הממשלה בראשות בנימין נתניהו, סיעות הכנסת עורכות היום (שני) את ישיבותיהן השבועיות. בפתח ישיבת סיעת "המחנה הממלכתי" תקף שר הביטחון לשעבר, בני גנץ, את ראש הממשלה ואמר כי "אני אינני רוצה לנצח במלחמת האחים שנתניהו מנסה להצית – אני רוצה למנוע אותה".

"נתניהו מבשל את מה שהוא באמת מכוון אליו - פטור ממשפט"

בפתח ישיבת סיעת "המחנה הממלכתי", אמר שר הביטחון לשעבר, בני גנץ: "אתמול נכנסו שרים למשרדי הממשלה וכבר אפשר לשמוע לאן נושבת הרוח – לקיצוני הראשי בממשלה חשוב להדליק את השיח על הר הבית, קיצוני אחר לוקח את המדינה לביטול חוק ההתנתקות. במשרד האוצר במקום להתמודד עם יוקר המחיה ולפעול להורדת מחירי החשמל לכולם, עוסקים במס על הכלים החד פעמיים תוך פגיעה בהגנת הסביבה, במשרד התחבורה מתעסקים בשלטי הפרסום וראש הממשלה לא מזמן את היועמ"שית לישיבת הממשלה הראשונה ומסמן את המטרה האמתית לשלוחיו ובראשם שר המשפטים".

"נתניהו מבשל בסיר אחד – באנגלית ביקור חשוב באמירויות ואמירות מרגיעות, ועל כירת הגז השנייה מבשל עם שותפיו פגיעה ביסודות העמוקים ביותר של הדמוקרטיה שלנו - בלהט"בים, בערבים ובמי לא. בסיר הזה, הוא מבשל את מה שהוא באמת מכוון אליו – פטור ממשפט".

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גנץ הוסיף: "מכובדיי, יש לי ביקורת קשה על הממשלה הנכנסת. אני מתכוון להשמיע אותה ולהיאבק בכדי להפיל את הממשלה. השאלה היא מה הדרך הנכונה והנבונה. מאז הבחירות, נראה כאילו יש שאימצו את הסלוגן של הקומיקאי שאני מחבב מאוד, ליאור שליין –'אל תשאלו מה המדינה עשתה לכם, תשאלו מה אתם יכולים לעשות לה בחזרה', זו לא הדרך להפיל את הממשלה. הציבור הממלכתי שאוהב את המדינה לא רוצה "לעשות לה בחזרה", הוא רוצה להציל אותה".

"גיליתי שורה של מחדלים וחידלון"

בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני יודע ששאלת המינויים רובצת על רבים וזה ייקח עוד כמה ימים. מה שצריך לבוא לסיעה יובא לסיעה. אני מבקש את שיתוף הפעולה והסבלנות, נפתור את זה כמה שיותר מהר".

"נכנסתי לתפקיד וגיליתי שורה של מחדלים וחידלון בשורה שלמה של תחומים", המשיך נתניהו. "המחדל הראשון - ההפקרות בטיפול ביוקר המחיה. לא עשו כלום, שום דבר, ואפשרו למצב הזה להתדרדר. לא נקטו בפעולות שיכלו לנקוט בהם בזמן. הדבר הזה מובא לפתחנו וזה לא פותר אותנו מלפעול, אנחנו פועלים בכל העוצמה. יש הרבה עבודה על כל מחוללי האינפלציה ואנחנו מתכוונים לטפל בהם. אני נפגש עם שר האוצר הערב ונעשה זאת במשותף, מאמץ לאומי עליון מול חידלון גדול מאוד שירשנו. תמיד יותר קשה להיכנס אחרי שחפרו לך בור גדול אבל אין לנו ברירה אלא לפעול בצורה תקיפה, מושכלת ואפקטיבית. זה הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות".

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

נתניהו המשיך: "המחדל השני שניכר לעין הוא המחדל הבינלאומי. הייתה להם שנה שלמה לטפל במהלך הפלסטיני בעצרת האו״ם. רק בימים הבודדים שהיו לי אחרי שנכנסתי הצלחנו להזיז כמה מדינות לטובתנו. אם הייתה לי שנה שלמה הייתה כנראה תוצאה אחרת. אנחנו נתונים למתקפה מאורגנת ומשומנת נגד כל מרכיבי הממשלה ואני קורא לכולכם להידרש למאבק נגד ההסתה הזאת כבר עכשיו ולהשיב מלחמה שערה".

"עליית בן גביר להר הבית - סיכון חיי אדם"

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, יאיר לפיד, התייחס בישיבת סיעת "יש עתיד" לאפשרות כי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יעלה להר הבית. לדבריו, "אסור שבן גביר יעלה להר הבית. זו התגרות שתעלה בחיי אדם. עם כל זה שביבי חלש הוא צריך לבוא ולהגיד לו 'אתה לא עולה להר הבית". לפיד גם נשאל כמה זמן תחזיק הממשלה, והוא השיב כי לדעתו היא תחזיק כשנה וחצי.

יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

לפיד על יוקר המחיה: "יש ממשלה נבחרת וזה באחריותה" (צילום: ערוץ הכנסת)

"סופה של התנועה הציונית"

בפתח ישיבת סיעת "ישראל ביתנו", אמר שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן: "הקמת ממשלה השישית של נתניהו זה לא סופה של מדינת ישראל, זה הסוף של הציונות. כל מי שיודע קרוא וכתוב, שיקרא 134 עמודים של הסכמים וינסה להשוות להרצל - זה סותר ב-200 אחוז. לצערי, זה לא רק סופה של הציונות אני חושב שגם מבחינת המאבק ההיסטורי - הבורות חנקה את ההשכלה. זה לקח 140 שנה אבל שנזכרים ברוח המתחדשת של תנועת ההשכלה, אני בטוח שמנדלסון ומתהפך בקברו".

שר האוצר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו (צילום: ישראל TPS)
שר האוצר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו (צילום: ישראל TPS)

"לא מספיק שפירקו את משרדי החוץ, ביטחון והחינוך, הרבצ"ר ימנה מי שלא היה בצה"ל. השלב הבא יבוא שר החינוך עם סגן השר לתודעה ויבקשו למנות קצין חינוך ראשי. כל ההסכמים זה חזירות נטו בהכשר בד"ץ והרבנות ראשית".

"תומכים בטרור הדיפלומטי"

גם סיעת חד"ש-תע"ל ערכה את ישיבתה השבועית. חבר הכנסת איימן עודה אמר: "מה מבשרים לשכבות המוחלשות? יוקר מחיה. יש כסף, יש הרבה כסף. השאלה לאן מושקע הכסף. הכסף מושקע במה שנקרא ביטחון, בעצם החזקת הכיבוש, במדיניות ניאו-ליברלית של נתניהו ובקשרים עם טייקונים. מי שרוצה להיאבק ביוקר המחיה צריך תפיסה כוללת נגד כל אלו. אנחנו בחד"ש-תע"ל תומכים ב'טרור הדיפלומטי', יש עם תחת כיבוש וזו דרך לא אלימה, לא פוגעת בבנאדם אחד".

שרת הקומבינות, הפקקים והעומסים

יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי תקפה בפתח ישיבת סיעתה את שרת התחבורה מירי רגב: "יש כאלה שמאשימים אותי שהייתי רק שרת התחבורה הציבורית. אני מאוד גאה בזה. האלטרנטיבה היא להיות שרת הקומבינות, הפקקים והעומסים. אחרי שהצעד הראשון של שרת התחבורה הנכנסת היה שינוי הצבעים של משרד התחבורה, היום היא הודיעה שהיא תגדיל את הפקקים. אחר כך היא הודיעה שהיא מבטלת את המטרו עד שלא יהיה פתרון לפריפריה. המטרו הוא קודם כל הפתרון לפריפריה, וכל עוד את והליכוד שם לא יהיה פתרון לפריפריה, כי אתם בערך 40 שנה מושלים ואין פתרון. אתם מעדיפים להנציח את הפריפריה כדי שתוכלו להמשיך להבטיח לבטל אותה".

מרב מיכאלי נגד שרת התחבורה מירי רגב: "שרת הקומבינות, הפקקים והעומסים" (צילום: ערוץ הכנסת)

עוד אמרה מיכאלי: "אנחנו הבאנו חצי מיליארד שקלים לשבילי אופניים בפריפריה. רגב אמרה שהיא תחזיר את כל הגימיקים שמשרתים אינטרסים של בעלי עניין שכנראה לא ישרתו את רוב הציבור. אבל מי זה הציבור פה? אצל מירי רגב אנשי מקצוע הם רק אנשי מקצוע - הם באו למשול. אנחנו לעומתם באנו לבנות את מדינת ישראל הציונית, השוויונית, שתהיה בית שוויוני לכולם".

"מחויבים לדאוג לבלימת עליית המחירים"

לאחר מכן התקיימה ישיבת סיעת הציונות הדתית. יושב הראש בצלאל סמוטריץ' אמר בפתח הישיבה כי "הקמנו ממשלה, יש קואליציה, נכנסים עכשיו לעבודה קשה כדי לשרת את אזרחי ישראל כולם".

"העולם נמצא כעת בטלטלה כלכלית עמוקה שמתבטאת בין היתר בעלייה חדה באינפלציה", המשיך סמוטריץ'. "הממשלה החדשה קיבלה ירושה לא קלה, והחלטות של הממשלה היוצאת שהביאו לעליית מחירים המכבידה מאוד על האזרחים. למרות זאת להפתעתי ראיתי הבוקר שער של עיתון נפוץ שהאשים כבר את הממשלה החדשה בעליות השערים. הממשלה החדשה שהושבעה ובראשה משרד האוצר מחויבים לדאוג לבלימת עליית המחירים. אני מבין את הקושי, חווה אותו, ומבין כמה השליחות שהטלתם עליי גדולה וחשובה. כפי שהוכחתי כשר התחבורה אני מתכוון לפעול בצורה מקצועית ועניינית. כלכלה זה לא עניין של שליפות מהמותן, הנושא מחייב עבודה מקצועית ויסודית כדי להביא לתוצאות שכולנו מייחלים אליהן", הוסיף.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: מרק ישראל סלם)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד אמר, כי "שתסתיים עבודת המטה נציג את התוצאות  לציבור. מדינת ישראל מפסיקה נסיגות, גירושים והחרבה וחוזרת למסלול של בנייה ופיתוח והתיישבות", ולאחר מכן תקף: "אתם בתקשורת מנהלים קמפיין של שקרים ודמוניזציה כדי לשלול את הלגיטימציה שקיבלנו. לא נכריח אף אחד לפעול בניגוד לאמונתו".

על התקציב אמר סמוטריץ': "אנחנו עובדים קשה כדי לגבש אותו, מקווה שנביא תקציב טוב ואחראי". על החוק לתיקון חוק האפליה אמר: "החוק לא פוגע באף אחד. החוק מאפשר לכולם ללא יוצא מהכלל, גם לאנשים דתיים, לחיות על פי אמונתם. הדבר הכי טריוויאלי בעולם ומקובל במדינות מתוקנות. הגיע הזמן שמדינת ישראל גם בדברים האלה תנסה להידמות למדינות המתוקנות".