על רקע גל ההתייקרויות במשק, אשר נוצר בין היתר כתוצאה מהעלאת הריבית, נעמה לזימי, ח"כית מטעם מפלגת העבודה, שוחחה היום (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, והביעה את דעתה אודות המצב הכלכלי במדינה ומדיניות הממשלה הנכנסת.

"בהחלט יש ממה להיות מוטרדים, ונדמה ששר האוצר הנכנס לא מתכוון לעשות משהו שונה מהמדיניות המרכזית שמאפיינת את הממשלות האחרונות כולן", פתחה לזימי בנימה קודרת. "אם לא ישנו פרדיגמה ויחליטו להשקיע בשירותים החברתיים, הדברים לא ישתנו. הישראלים כבר לא מתכוונים לעבוד בעבודה שלא מאפשרת להגיע לסוף החודש. קיימים ענפים שלמים שבהם פשוט אין עובדים. חסרים 11,000 מלצרים, 4,000 נהגים, 10,000 מורים ו־5,000 שוטרים. בן גביר צודק בנושא השכר והתנאים, אי אפשר לצפות שהשוטרים יבואו מהאוויר, אי אפשר לדבר על מיגור פשיעה כשאין שוטרים".

בהמשך, הבהירה: "אי אפשר להמשיך לעבוד בשכר מבזה, אי אפשר להמשיך לדרדר את המקצועות הכי חשובים. באוצר מודעים לשקיעת המקצועות החיוניים האלה, אבל מסירים אחריות והכאוס משתולל".

לדבריה, "אם לא נחליט שאנחנו מטפלים ביוקר המחיה מהשורש - מטיפול בשכר המינימום ומאבק במונופולים, דרך חינוך חינם לגיל הרך ודיור בר השגה, ועד בתי חולים נוספים ותשתיות נוספות לתחבורה הציבורית ועליית קצבאות הזקנה - כל השאר שטויות. למה אנחנו צריכים להילחם על הדברים הכי בסיסיים לזכות החיים? זה פשוט מטורף".

נעמה לזימי (צילום: רמי זרנגר)
נעמה לזימי (צילום: רמי זרנגר)

לזימי המשיכה בתהייה: "מתי יהיה הזמן הנכון לעשות זאת? אולי מה שאומרים לנו באוצר זה שלעולם לא יהיה הזמן הנכון? זאת השאלה. אם היו מקימים פה מדינה בתפיסה של אגף התקציבים, היינו מדינת עולם שלישי. אני מזכירה שהאוצר הוא המתנגד הגדול ביותר שהיה בזמנו להקמת רכבת בישראל. אם לא היו כל כך מתנגדים, אולי היו טורחים מראש לעשות עוד כמה מסילות".

לסיום, הכריזה: "אני מסתכלת לטווח הארוך, ואילו הם מסתכלים לטווח הקצר. ומי שמסתכל בטווח הקצר, לא יכול לדמיין את ישראל בעוד 20 שנה. אני לא אומרת לפזר כסף ולחלק כאילו אין מחר, אבל צריך לשנות גישה - צריך להסתכל על ההשקעה התקציבית כהיגיון כלכלי לטווח הארוך".