יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נשא דברים היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו, לראשונה לאחר שסיים את תפקדיו כראש הממשלה. הוא תקף בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר שהצהיר שיעלה השבוע להר הבית: "אסור שבן גביר יעלה להר הבית. זו התגרות שתעלה בחיי אדם".

"לא עשו כלום, שום דבר": נתניהו תוקף את הממשלה היוצאת

עוד הוסיף כי "עם כל זה שביבי חלש, הוא צריך לבוא ולהגיד לו: 'אתה לא עולה להר הבית'". הוא נשאל כמה זמן על פי הערכתו תחזיק הממשלה הנוכחית, והשיב כי לדעתו היא תחזיק כשנה וחצי. 

הוא המשיך לתקוף את הממשלה הנכנסת: "אתמול נכנסו שרים למשרדי הממשלה וכבר אפשר לשמוע לאן הרוח נושבת. הקיצוני הראשי עולה להר הבית וקיצוני אחר הולך לביטול חוק ההתנתקות. במקום הורדת מחירי החשמל עוסקים במס על החד פעמי שפוגע בסביבה, במשרד התחבורה עוסקים בשלטי הפרסום".

"נתניהו מבשל את מה שהוא באמת מכוון אליו - פטור ממשפט. בדיוק כפי שהרופאים ימשיכו לטפל בכל אדם, קורא לשופטים וליועמ"שים להמשיך לפעול כרגיל. אתם לא רק שומרי הסף, אתם הסף", הוסיף. 

בתוך כך, לפיד חזר על דבריו בנוגע למצב הכלכלי אותו השאירה ממשלתו: "השארנו להם את הכלכלה הרביעית בחוזקה ב-OECD, זה סיכוי ראוי לתקופה שלנו, עם אינפלציה נמוכה, עם אבטלה מהנמוכות בתולדות המדינה, עם עודף תקציבי, עם עלייה של 21% בייצוא".