השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר (שלישי) להר הבית וכוחות משטרה גדולים ליוו את השר בדרכו להר. השר סיים את ביקורו ללא אירועים חריגים. עלייתו של בן גביר למקום נעשתה חרף ההכשות מצדו. בן גביר בחר לעלות בעשרה בטבת, יום תענית ויום העלייה לירושלים. בשל כך הוא רואה בזה ביקור למטרה סמלית ולא ביקור פוליטי. 

בליכוד מבהירים: "נתניהו לא ביקש מבן גביר שלא לעלות להר הבית"
לפיד נגד בן גביר: "אם יעלה להר הבית זה ייגמר בחיי אדם"

בן גביר אמר בהר כי "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל". משרד החוץ הפלסטיני הגיב לעלייתו של בן גביר ומסר כי "עליית בן גביר להר הבית היא פרובוקציה חסרת תקדים". דובר חמאס אמר כי מדובר ב"המשך התוקפנות של הכיבוש", אך לא איים בהסלמה.

אמש בתום ישיבת הערכת מצב שקיים מפכ"ל המשטרה שבתאי יחד עם ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, בתיאום עם הדרג המדיני, הוחלט לאפשר את עלייתו של בן גביר להר הבית. 

רק בתחילת השבוע צייץ בן גביר בחשבון הטוויטר שלו כי "אני מודה לכל כלי התקשורת על ההתעניינות בנושא העליה להר הבית. אכן, הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכון לעלות להר הבית. לגבי לוחות הזמנים - אני מבטיח לעדכן כשאעלה. עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית".

יו"ר יש עתיד וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד: "זה מה שקורה כשראש ממשלה חלש נאלץ להפקיד את האיש הכי חסר אחריות במזרח התיכון על המקום הכי נפיץ במזרח התיכון".

שר האוצר לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לכך בריאיון ברשת ב' ותקף: "עלייתו של בן גביר להר הבית אומרת דבר אחד, שהוא לא סופר את נתניהו". 

חה״כ הרב גלעד קריב (העבודה): ״העלייה להר הבית מוכיחה מה סדרי העדיפויות של בן גביר ומה באמת מעניין אותו ואת שותפיו - לא הביטחון האישי של אזרחי ישראל ותפקוד המשטרה אלא קידום תפיסת עולם קיצונית לאומנית ומשיחית. במיוחד ביום הצום של עשרה בטבת חשוב להזכיר שחורבן בתי המקדש נגרם עקב החיבור בין קיצוניות פוליטית, שכרון כוח ושחיתות שלטונית. ההתייצבות מול התופעות האלה חיונית להבטחת עתידה של ישראל".