ח"כ דני דנון (הליכוד) התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM והתייחס למספר נושאים, ובהם: עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית, שותפות הליכוד לקואליציה, שיחתו הצפויה של שר החוץ אלי כהן עם מקבילו הרוסי לברוב ופסקת ההתגברות.

"לא ניכנע לחמאס": בן גביר עלה להר הבית חרף האיומים וההתראות
בארה"ב תוקפים את שר החוץ הנכנס כהן: "מדבר עם פושע מלחמה"

"ידעתי כמו כולם שבן גביר מתכוון לעלות להר הבית, אבל לא ידעתי על התזמון המדויק שלו", אמר דנון בפתח דבריו, "לפי דעתי היה פה ניסיון של יצירת מסך עשן, על מנת לאפשר את העלייה בצורה שקטה, וטוב שכך. אם הרצון של בן גביר לעלות הוא באמת לממש את המאווים הדתיים לאומיים שלו זו זכותו ואני חושב שכל יהודי שרוצה לעלות להר הבית זכאי לכך. אם הרצון הוא לייצר תקרית היו מודיעים מראש על מועד העלייה וזה היה יכול להביא אותנו למקום יותר בעייתי".

"לגבי האיום שהציב אתמול חמאס הוא בא ואמר 'תבחרו, או שאתם נכנעים לתכתיב שלנו או שאתם מאפשרים לבן גביר לעלות', לכן לדעתי לא הייתה שום ברירה - אנחנו לא עובדים אצל החמאס. מוטב שאת האיומים יישמרו לעצמם", הוסיף.

לאחר מכן התייחס דנון לדבריו של יו"ר הכנסת אוחנה לאחר מתקפות הרבנים עליו: "אוחנה קיבל גיבוי מלא מחברי סיעת הליכוד, אנחנו עומדים על כך שאנחנו תנועה לאומית ליברלית. גם הממשלה הזו היא ממשלה בצביון ליכודי. אני מניח שיהיו לנו עוד מחלוקות עם השותפים שלנו לגבי איך תראה מדינת ישראל. ראיתי את דרעי מצביע בעד המינוי, בפועל אנחנו לא צריכים להתייחס לכל אמירה, בפועל אנחנו גאים בכך שיש לנו נציג בכיר ליברלי שנמצא בתפקיד משמעותי בזכות ההישגים שלו, לא בזכות הקהילה".

יו''ר הכנסת אמיר אוחנה  (צילום: מרק ישראל סלם)
יו''ר הכנסת אמיר אוחנה (צילום: מרק ישראל סלם)

"השותפים שלנו צריכים להבין שיהיו עוד הרבה אירועים כאלו, זו ממשלה בראשות נתניהו ולא בראשות אף אחד אחר. נכון שבמו"מ קצת התבלבלו היוצרות, חלק מהשחקנים חשבו שהם מכתיבים את מה שהולך לקרות, אבל זו לא המציאות. הם שותפים לקואליציה, לא בעלי הבית. הם יצטרכו להבין שאנחנו ממלכתיים יותר, מסתכלים על התמונה הרחבה, וכך גם יקרה בהמשך", ציין דנון.

לאחר מכן נשאל חבר הכנסת מהליכוד כמה קרובה פסקת ההתגברות, והשיב: "פסקת התגברות זה דבר משמעותי, צריך לגעת בו בשיקול דעת. תגובת נגד לבית המשפט העליון יהיה פה הליך מהיר וזה דבר שמבחינתי הוא לא נכון. היום פסקת התגברות משחקת לטובת הרוב שלנו, אבל בעוד עשור יכול להיות הפוך, שפסקת ההתגברות תפעל לרעת המחנה הלאומי. הדבר האחרון שאנחנו רוצים לראות זה מהלך מהיר משפטי בנושא כל כך חשוב".

לסיום התייחס דנון לדבריו של שר החוץ הנכנס אלי כהן ושיחתו הצפויה עם מקבילו הרוסי לברוב: "כשאני קראתי את תמליל הדברים של השר הנכנס לא ראיתי שינוי משמעותי בגישה כלפי רוסיה. הגישה שלנו היא לא לדבר, היא לעשות יותר למען העם האוקראיני, פחות לצאת בכותרות, וגם קצת פרופורציות - בנט התבזה שהוא טס בשבת כדי לתווך הסדר שלום בין אוקראינה לרוסיה. אנחנו צריכים לדאוג לאינטרסים שלנו, לסייע לעם האוקראיני ולא לייצר כותרות בנושא הזה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM