לאחר שברחבי העולם גינו בחריפות את עליית השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להר הבית, הערב (שלישי) נרשמה פנייה רשמית למועצת הביטחון של האו"ם על מנת שתדון באירוע.

איחוד האמירויות, החברה במועצת הביטחון מטעם הקבוצה הערבית, תגיש בקשה בשם הפלסטינים והירדנים, שפנו אליהם, לכינוס המועצה בנושא הר הבית. הנשיאה התורנית של המועצה היא יפן, והאי תחליט האם לכנס את הדיון. זאת, לאחר שכלי תקשורת פלסטינים דיווחו על כוונתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לפנות למועצה.

כאמור, מדינות רבות גינו את עליית בן גביר להר הבית. טורקיה מסרה כי "אנו מודאגים ומגנים את הפעולה הפרובוקטיבית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במסגד אל אקצא, בחסות משטרת ישראל. אנו קוראים לישראל לפעול באחריות למניעת פרובוקציות כאלו שיפגעו במעמדם ובקדושם של האתרים הדתיים בירושלים ויגרמו להסלמה באיזור".

בתוך כך, גם מספר מדינות מערביות גינו ובראשם ארצות הברית, כאשר השגריר בישראל טום ניידס מסר: "מה שאמרתי לממשלה היה ברור, המעשה הזה לא מקובל". כמו כן, משרד החוץ הצפרתי פרסם הודעה ובה נאמר: "אנו מזכירים את זיקתנו המוחלטת לשימור הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים. כל פעולה שמטרתה הטלת ספק בו כרוכה בסכנת הסלמה ויש להימנע ממנה".