שרת התחבורה מירי רגב הופתעה הבוקר (רביעי) לגלות כי חברי הוועדה למינוי מנכ"לים חזרו בהם מהסיכום למנות את המיועד למנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, והחליטו למנוע את מינויו. זאת, לאחר שהחליטה השרה להביא את מינויו של בן זקן לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.

דין התנועה: כך הגיבה השרה רגב לאתגרים הניצבים בפניה במשרד המוכר לה

אמש במהלך פגישת הוועדה, הבהירו החברים כי הם חושבים שבן זקן ראוי לשמש מנכ"ל במשרדים בינונים. לאחר שהשרה הסבירה להם כי הוא האיש הנכון והמתאים למשרדה בעקבות ניסיונו המקצועי, הניהולי, והיכרותו הרבה עם משרד התחבורה, הייתה הבנה כי הוועדה תאשר את מינויו לתקופה ראשונה של חצי שנה בתפקיד המנכ"ל. הבנה זו התקיימה בנוכחות היועצים המשפטים של הנציבות, כולל שיחות שנערכו מול הייעוץ המשפטי לממשלה.

בתגובה, מסרה השרה רגב: "הופתעתי הבוקר לגלות כי חברי הוועדה חזרו בהם מהסיכום והחליטו למנוע את מינויו. בן זקן עומד בכל תנאי הסף, הוא מינוי מקצועי, מנוסה וראוי. שר במשרד ממשלתי רוצה להצליח ולא להיכשל ולכן מינוי משרות האמון הוא קריטי להצלחה. אני מכבדת את הנציב, אך וועדת המינויים היא המלצה בלבד, ולכן אני לא מקבלת את המלצתה כפי שעשו בממשלה הקודמת עם מינויו של עמיר פרץ".

"פקידים, בכירים ככל שיהיו, לא יכולים לקבל החלטות במקום שרה נבחרת את מי למנות למשרת האמון הבכירה ביותר שלה", הוסיפה רגב. "שר נבחר במשרד ממשלתי רוצה להצליח ולא להיכשל ולכן מינוי תפקיד המנכ"ל הוא קריטי למימוש מדיניות השר", היא חזרה. "אני מתכוונת ביום ראשון להביא את המינוי הראוי הזה לאישור ממשלת ישראל. ממשלה שדוגלת והצהירה בעבר כי היא באה למשול ולקדם מדיניות שלשמה נבחרנו. זהו מבחן חשוב לכל חברי הממשלה ואני מצפה שמינויו יאושר פה אחד".