חיים רמון, לשעבר שר המשפטים והמשנה לראש הממשלה, שוחח היום (חמישי) בתכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM בעקבות הצגת תכניתו של שר המשפטים יריב לוין, בה הוקראו שינויים אשר מתוכננים במערכת המשפט בישראל. 

שופט בדימוס על תוכנית יריב לוין: "עושים למערכת המשפט פוגרום"

"ראיתי הבוקר שהשמש זרחה למרות כל הכותרת", אמר רמון בפתח התכנית.

לטענה כי השופט שטרסנוב הגדיר את הרפורמה כ-"פוגרום במערכת המשפט", השיב רמון: "אני מצטער על הביטויים האלה. צריך לקיים דיון רציני (בשאלה) האם מישהו חושב במדינת ישראל שמערכת המשפט אינה זקוקה לרפורמה. ונדון באיזה רפורמות צריך. לפני 30 שנה, נעשתה פה הפיכה משטרית על ידי השופט אהרן ברק, הוא שינה לחלוטין את המשטר בישראל, ולא זכור לי שזה עבר בכותרות ענק או וויכוח. זה עבר בפסק דין ומאז זה כך".

בכל הנוגע לשינוי שיטת בחירת שופטי העליון, רמון אמר: "בוא נעבור דבר-דבר. למשל, ועדה למינוי שופטים. עברתי על 40 מדינות שבהן ממנים שופטים, ופרט להודו בכל מערכות המשפט בעולם החלק של הנבחרים הוא דומיננטי לחלוטין. או שאין בכלל שופטים או שיש שופטים שמשפיעים בצורה מינורית. אני רוצה שישראל תהיה דמוקרטית כמו המדינות שאנחנו רוצים להיות דומים להן. אין בשום מקום בעולם, פרט להודו, שבהם השופטים ממנים את השופטים".

רמון המשיך וטען: "מי שסירס את מי זה בית המשפט העליון את הריבון. מי שאמר שהכל שפיט, והפך עצמו לשולט-על.... זה המצב. בואו נדון באמת, נבדוק סעיף-סעיף".

השר לשעבר התייחס לפסקת ההתגברות: "ברק קבע שפסקת ההתגברות היא כלי חברתי-פוליטי בידי השלטון כדי להתגבר על פסקי דין, וזה פסק דין של תשעה שופטים. ב-2004 הוא בא לכנסת, והסביר שצריך פסקת התגברות. אז אני לא אומר שברוב של 61, אבל אני רוצה להודיע לכם שעד 1995 לא פסלו חוקים, למעט פעם אחת. בישראל יש דמוקרטיה. זה לחזור לבית המשפט הישן עם גדולי המשפט. אם תגידו לי שעד 1995 היה פה אסון והיה פה משטר חשוך - אז זה לא נכון".

לשאלה האם בכל זאת יש משהו שמפריע ברפורמה של לוין, ענה ש"מטעמי נראות לא הייתי עושה אותה אתמול, היה צריך לחכות איזה שבוע".