השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה למפכ"ל המשטרה לקיים תחקיר בעקבות חגיגות שחרור המחבל כרים יונס לאחר שהורה למשטרה לפעול למנוע את החגיגות. על פי הדיווחים, המפכ"ל יקיים תחקיר פנימי במשטרה. פרופ' אריה אלדד ובן כספית דנו על כך עם חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית, אלמוג כהן, אשר הגיב לדברים.  

"אני רוצה לומר דבר מאוד חשוב - הנחייתו של השר לביטחון לאומי בן גביר הייתה ברורה, לא לאפשר חגיגות הסתה באוהל של המחבל", ציין חבר הכנסת. "לנו, כריבון, אסור לאפשר את הדבר הזה. בעזרת החגיגות אנחנו מכשירים את המפגע הבא. לצערי, המשטרה לא ביצעה את ההנחיות בטענות משפטיות כאלה ואחרות, נאמר שדרוש אישור של הפרקליטות".

"בעיניי, האירוע הזה הוא אירוע שלא אמור לקרות", אמר חבר הכנסת כהן. "יחד עם זאת, החוק מחייב את משטרת ישראל לטפל בהסתה, בטח בהסתה כזו חמורה. התחקיר יהיה תחקיר מעמיק והמסקנות יוסקו, מפני שבסופו של יום, זה מדגיש ביתר שאת את המלחמה של השר בן גביר על קביעת מדיניות. כאשר שר רוצה לקבוע מדיניות והמדיניות לא קורית, זו נורה אדומה מאוד מאוד רצינית".

"השר כועס על המשטרה?", נשאל כהן. הוא ענה כי אינו יודע, והוסיף: "הוא עסוק בעיקר בלמידה רוחבית. השר עשה בעיניי משהו שאף אחד לא עשה מעולם, הוא לומד את הארגון מלמטה, מאותו סייר שפוגש את האזרח שמשווע לשירות. זו עבודה מאוד סיזיפית, ולכן אין לנו זמן לכעסים. אנחנו עסוקים בלשרת את אזרחי ישראל. בסופו של יום זו קביעת מדיניות ואמירה של שר, והיא אמירה לגיטימית, לא לאפשר פסטיבל הסתה שבוודאות יכשיר את הפיגוע הבא, זו אמירה שלא קשורה לחוקיות". 

על האפשרות למעצר מנהלי, אמר חבר הכנסת כי הוא לא יודע לומר אם האפשרות הזו נשקלת. "לא רוצה לדבר על הכלים מפני שאנחנו לא רוצים לתת לאויב להיערך, אבל צפויה תגובה לדבר הזה. לא מתכוונים לאפשר מתן לגיטימציה למסעות הסתה. ילד בן ארבע שרואה את אותו מחבל ארור שרצח את החייל האהוב שלנו יושב ומולו פסטיבל של ריקודים ובאמת פשוט מחול של דם, הוא בוודאות יחשוב שכדאי לרצוח יהודים. את הדבר הזה אנחנו מחוייבים למנוע כריבון וכאנשים שאוהבים את מדינת ישראל".

כשנשאל על המשבר הקואליציוני הראשון, על עבודות הרכבת בשבת, אמר כהן: "אני מוכרח לומר שאנחנו בצורה מאוד נחרצת אומרים שהעניין הוא שמירה על הסטטוס קוו. מדובר על חבלי לידה, האחד לומד לחיות עם השני ולצד השני. אני לא קורא לזה משבר, אני חושב שזה ייפתר, כל אחד מדבר אל הבייס שלו. אני חושב שזה יעבור. אצלנו לא חסר דרמות וכותרות, ולשמחתי זה לא יהיה משבר קואליציוני. אם ההלכה מתירה את הדבר הזה, אנחנו מפלגה שדוגלת בכך שכל אדם יקיים את דתו. אני כן מכבד את הסביבה שלי וחבריי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm