ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לסערה סביב הרפורמה במערכת המשפט ואמר בפתח ישיבת הממשלה כי "לפני חודשיים התקיימה בישראל  הפגנה ענקית. מיליוני אנשים יצאו לרחובות להצביע בבחירות, אחד מהנושאים הוא הרופרמה במערכת המשפט. אנשים טענו שהם לא ידעו עבור מה הם הצביעו - אנחנו הולכים לתקן את המערכת, להציל אותה ולא להרוס אותה"

"רבים מאלה שלא הצביעו עבורנו עדיין הסכימו שיש לערוך שינוים במערכת. דברים ברוח זו נאמרו בעבר על ידי ממשלות מימין ומשמאל. יש לקיים שיח ענייני בוועדת החקיקה ובוועדת החוקה של הכנסת, לא ליפול לסיסמאות של מלחמת אחים. כשהיינו באופוזיציה לא קראנו למלחמת אחים. מצפה מראשי האופוזיציה לנהוג באופן דומה. אנו נשלים את חקיקת הרפורמה באופן שיחזיר את האמון של הציבור שכל כך זקוק לרפורמה הזאת", הוסיף.

בטרם הישיבה אמר השר אופיר אקוניס: "ההפגנה במוצ"ש הוכיחה כי הדמוקרטיה לא מסכנה. המפגינים יחד עם גורמים נוספים, הקריאה המפורסמת מאז עליית הליכוד ב1977, סכנה לדמוקרטיה. ישראל לא בסכנה, דמוקרטיה לא בסכנה. אני שואל את אותם המפגינים: היכן הם היו כאשר קרתה ההפיכה השיפוטית של אהרון ברק?  האם היא לא זאת ששינתה את המשטר בישראל?  אז לא הפגינו".

השרה מירי רגב הוסיפה: "מדובר בנאום פוליטי, תוקפני ולעומתי, רואים שהנשיאה בפאניקה. ומצער לראות כי לדבר הכי חשוב היא לא התייחסה, מה היא כן מוכנה לתקן?? מה כן אפשר לשנות. אמון הציבור במערכת המשפט בשפל המדרגה".

הממשלה אישרה העברת תוכניות ממשרד החינוך למעוז

הממשלה אישרה בישיבתה השבועית את ההבטחה שניתנה לסגן השר אבי מעוז (נעם) במסגרת ההסכמים הקואליציוניים על ידי הליכוד, להעביר לסמכותו את היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות ממשרד החינוך למשרד ראש הממשלה. היחידה אחראית על בחינת כל התוכניות החיצוניות המורשות לפעול בבתי הספר.

ההסכמה של ראש ההמשלה בנימין נתניהו לפיצול היחידה הזו לטובת מעוז עוררה סערה, בעקבות ההתבטאויות שלו נגד קהילת הלהט״ב ובעד שינוי הסטטוס קוו הדתי במדינה. ח"כ  יפעת שאשא ביטון מסרה בתגובה: ״במדינה מתוקנת אדם ששנאתו אמונתו לא מקבל שליטה על תכנים שילדים לומדים. אדם חשוך כמו מעוז אשר אמר בקולו שתפקידן של נשים להיות בבית, שמוביל רשימות שחורות של קיטוב, שיסוי ושנאה אסור שיעמוד בראש היחידה ששולטת בתכניות החיצוניות בחינוך. נתניהו מפרק את משרד החינוך בדיוק כפי שהוא מפרק את החברה הישראלית כולה.

בסדר היום של ישיבת הממשלה צוין כי לאחר קבלת ההחלטה תימסר הודעה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שיביא את ההחלטה לידיעת הכנסת. אוחנה, הומוסקסואל מוצהר, הודיע בנאום בחירתו לתפקיד כי הכנסת בראשותו ״לא תפגע באף ילד או באף משפחה".

אבי מעוז (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אבי מעוז (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)


בתוך כך, החליטה על הקמת משרד ההסברה, שבראשו תעמוד השרה גלית דיסטל אטרביאן וכן על צירוף חברת הכנסת מאי גולן כשרה בממשלה. החלטות אלו כפופות לאישור הכנסת.