מצוקת התורים הארוכים במקצועות הפרא־רפואיים של תחום התפתחות הילד, הן במערכת הבריאות והן במערכת החינוך המיוחד, ידועה כבר שנים. מדובר בקלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, טיפול באומנויות ופסיכולוגיה התפתחותית. המפסידים הגדולים הם ילדים שטיפולים לא ניתנים להם בזמן קריטי, וכן הורים שמשקיעים מכספם הפרטי אלפי שקלים בטיפולים פרטיים - שהתורים אליהם ארוכים כשלעצמם.

גם ניסיון משרד הבריאות להחזרים כספיים חלקיים על טיפולים פרטיים לא השיג את מטרתו. המטפלים נאבקים כבר שנים למען השקעת הממשלה במשיכת מסיימי התארים הפרא־רפואיים מהאקדמיה למערכת הציבורית עם שכר ותנאי העסקה הוגנים, אך ללא הועיל.

בהסכמים הקואליציוניים, ומסיבה אחרת לגמרי, דאגו המפלגות החרדיות לקדם תיקון לחוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, שיקבע כי בנות בוגרות סמינרים חרדיים - שאין בינן לבין הכשרה אקדמית רלוונטית למקצועות הבריאות דבר וחצי דבר - יוכלו להתקבל לעבודה במקצועות אלה, תוך הסרת הסף האקדמי הנדרש כל כך במקצועות הרגישים הללו.

המטפלים יוצאים למאבק על הגבולות המוכרים של המקצוע שלהם, וקיימו בשבוע האחרון ישיבת חירום על רקע הכוונה לקדם את החקיקה.
ד"ר אסנת סגל, יו"ר האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת, אמרה: "המטופלים שלנו זקוקים לאנשי מקצוע 'על מלא'. הסרת ההכשרה האקדמית היא סכנת חיים. לא נאפשר קידום חוק פוליטי על חשבון בריאותם ונפשם של מאות אלפי מטופלים, ממש כפי שלא היינו רוצים שרופאים יגויסו משורות הסמינרים ללא תואר והסמכה ראויים".

ענת אלבז שניידרמן ורויטל גל, יו"ריות החברה הישראלית לריפוי בעיסוק, הוסיפו: "ההנחה בבסיס החוק, שילדי המגזר החרדי אמורים להסתפק באנשי מקצוע בעלי הכשרה חלקית היא איומה, מפלה ומסכנת את בריאותם ותפקודם. ניאבק עד תום לבלום את השינוי הנורא הזה".
בסוף השבוע שלחה יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני מכתב לרה"מ נתניהו ולראשי המפלגות החרדיות, שר הבריאות אריה דרעי והשר יצחק גולדקנופף, ובו היא מפצירה בשלושה לבלום את החקיקה: "אנו תומכים בכל דרישה שתאפשר הרחבה של העוסקים במקצועות הטיפול והבריאות מהחברה החרדית, אבל תוך שמירה על רף מקצועי נדרש. הצעת החוק נועדה לכאורה לאפשר התאמה תרבותית בין המטפל והמטופל וזוהי תכלית ראויה, אך אסור שתפגע באיכות השירות. אנו עומדים גם על זכותם של מטופלים חרדים לקבל מענה טיפולי מקצועי".