שר הרווחה מטעם מפלגת ש"ס, יעקב מרגי, התראיין הבוקר (רביעי) לכאן רשת ב' והתייחס להכרעת בג"ץ הצפויה בעניינו של אריה דרעי. מרגי תקף ואמר כי "אם דרעי לא יהיה בממשלה - אין ממשלה, אמליץ למועצת חכמי התורה לפרוש מהממשלה".

בסביבת נתניהו מנסים לרכך את השפעת דברי השר מרגי ונותנים פרשנות: "האמירה שאין ממשלה ללא דרעי היא עקרונית, ולכן כזו החלטה תזרז את החקיקה ולא תפרק את הממשלה." בנוסף, בעקבות שורת התבטאויות של חברי המפלגה, הורו  בש"ס על עוצר ראיונות.

כמו כן, סגן שר הפנים והבריאות וחבר הכנסת מטעם מפלגת ש"ס, משה ארבל, שוחח עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ברדיו 103FM והצהיר כי "יהיה זעזוע קואליציוני".

בדרך להתנגשות חזיתית בבג"ץ? "מעריך שנתניהו לא יפטר את דרעי"
בש"ס תוקפים: "אם בג"ץ לא יאשר את מינויו של דרעי - הוא יירה לעצמו בראש"

"השלב הראשון עם פסילתו של דרעי הוא חזרתו להיות חבר כנסת. הסיפור פה הוא לא דרעי, אלא מה המשמעות של 400 אלף אזרחים שיצאו מהבית ביום הבחירות. אף אחד כאן לא מעל החוק, גם ראש הממשלה, אף אחד לא מצפה שתהיה כאן אנרכיה. מיד לאחר מכן, יצטרך ראש הממשלה להבין מה תהיה המשמעות של הדבר הזה. זה יהיה זעזוע קואליציוני".  

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"בהרכב של 11 שופטים, אין סודות בחדר", טען. "קיבלנו אינדיקציות ברורות מתוך בית המשפט, פסק הדין כתוב. השמועות מדברות על סוף השבוע. אין לי ארץ אחרת, אין לי מערכת משפט אחרת, חשובה לי מערכת משפט חזקה, ולצד כל אלה אין בית ספר למשפטים שמלמד סבירות מהי". 

בסיום דבריו, הבהיר סגן השר ארבל: "יש כאן איום אמיתי על הדמוקרטיה, ומהלך שהוא הכי קרוב ל־D9 בכנסת. לא נאפשר למחיקת קולם של 400 אלף מצביעים, עילת הסבירות היא שאלה משפטית אמיתית שצריך לתת עליה את הדעת. הציבור שלח אותנו למשימה, כשמוחקים את הסיפור של המצביעים, אי אפשר להעביר את זה מסדר היום". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm