רועי נוימן, ממארגני המחאה נגד ההפיכה המשפטית של יריב לוין, שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM על הפגנת הענק שנערכה בתל אביב אמש בהשתתפות 110 אלף מפגינים, וסיפר על ההפגנות ועל התכנונים להמשך. 

האופוזיציה בהודעה דרמטית: חבריה יחרימו את דיוני החקיקה של הרפורמה המשפטית
בכיר במפלגת הליכוד ל"מעריב": "הדיווח על נבצרות לנתניהו – איום סרק"

הפגנה בתל אביב נגד ההפיכה המשפטית (צילום אבשלום ששוני)

נוימן הסביר כי "המטרה היא לעצור את ההפיכה המשטרית שתהפוך את ישראל לדיקטטורה, זו המטרה שלנו ואנחנו מתכוונים להגיע אליה ונשתמש בכל הכלים האפשריים החוקיים, שזה אומר הרבה מעבר להפגנות. כבר השבוע נודיע שנצא למהלכים של השבתות, של שיבוש המשק, של שיבוש הסדר הציבורי. אם השוויתם את זה קודם למחאה החברתית שאז היו רק הפגנות, אנחנו נלך לכלים הרבה יותר דרסטיים".

להשבית את המשק אתם לא יכולים.
"אני לא בטוח שאנחנו לא יכולים. למחאה הצטרפו בשבוע האחרון גופים שמעולם, גם בעבר, לא הצטרפו למחאות, אם זה עשרות חברות הייטק, התארגנות של רופאים, חובלים, מכל הסקטור הציבורי. אני מקווה שהיום כבר נהיה יותר מאורגנים ונוכל להודיע, אבל זה גם רופאים, גם אנשי כלכלה, גם חברות הייטק".

כשנשאל אם הם נמצאים במגעים עם ההסתדרות השיב כי "אנחנו לא ביותר מדי מגעים איתם. אני כן יודע שיש גישושים. אני לא חושב שהישועה תגיע דווקא מההסתדרות. הישועה תגיע מכל האנשים שיצאו אתמול שהם מהשדרה המרכזית במדינת ישראל ויש להם המון כוח. להסתכל על זה רק כאזרחים שיצאו אתמול - זה לא הדבר הנכון".

הוא הוסיף: "אנחנו מאוד מפחדים ממה שקורה במדינה. השמעתם בהתחלה את הדברים שגרוסמן אמר שאנחנו פשוט הופכים להיות גולים בארצנו. אנחנו אוהבים את המדינה הזאת וזה הבית שלנו ואנחנו לא נוותר עליו ולא נהיה גולים בארצנו".

נוימן לא הסכים עם הטענה לפיה הממשלה לא מתרגשת מההפגנות ואמר: "אני לא מסכים. אנחנו רואים שיש בשבוע האחרון הרבה מאוד חיכוכים בתוך הממשלה ובתוך הקואליציה ואני בטוח שההפגנות זה חלק מזה. בסופו של דבר, הממשלה שואבת את הלגיטימציה בדמוקרטיה לא רק מבחירות שיש פעם בארבע שנים, אלא מלגיטימציה ציבורית ומהסדר הציבורי שנשמר כמו שהוא וזה דבר שהולך להשתנות".

"הממשלה הזאת נבחרה בשביל דברים עיקריים, ראינו את זה גם היום בבוקר מאוד יפה בסקר של 'ישראל היום' - בשביל לטפל ביוקר המחיה, בשביל לטפל בביטחון האישי, אלה הדברים שהיא נבחרה עליהם ומאז שהיא הוקמה היא מתעסקת בדבר אחד, בלהפוך את ישראל לדיקטטורה. היא לא נבחרה בשביל לעשות פה הפיכה משטרית. כמעט אף אחד לא הצביע בשביל זה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm