בכיר במערכת הבריאות מותח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בכל הקשור למינוי שר הבריאות - וקורא למנות לתפקיד "שר מקצועי ולא פוליטי".

לדברי הבכיר, "תיק הבריאות הוא לא תיק שמעבירים מיד ליד כל שבועיים. הגיע הזמן ליציבות. כבר שנים אני ורבים אחרים בתחום טוענים שצריך למנות שר מקצועי ולא פוליטי בתפקיד כזה. זו ההזדמנות להקים ועדה שתמנה שר קבוע לארבע שנים מלאות ולא שר שמתחלף כל שנה וחצי".

עוד הוסיף אותו בכיר: "אנחנו אחרי שנות מגיפה לא פשוטות בכל העולם, ואם יש דבר שהבנו הוא כמה חשוב שתהיה מערכת בריאות חזקה ויציבה. כל הכותרות בנושא הזה בשבועות האחרונים לא מוסיפות לנו כבוד".

גורם בקופת חולים מאוחדת התייחס למינוי הצפוי של משה בר סימן טוב למנכ"ל משרד הבריאות, ואמר: "אני מאלה שתומכים במינוי של שר שמגיע עם רקע בתחום, אך בכל מקרה חשוב שעדיין יהיה לצדו מנכ”ל בלתי תלוי כמו בר סימן טוב".

גם ראשי האיגוד לרפואה פנימית הצטרפו לרוח הדברים ואמרו: "משה בר סימן טוב מכיר היטב את הרפואה הפנימית, הקים את ועדת טור כספא ומחויב להפסקת אשפוזי הפרוזדורים. לאיגוד לרפואה פנימית אין ספק שהוא ימשיך לקדם בינוי ושיפור במחלקות הפנימיות בכלל, והשקעות רוחב במערכת הבריאות הציבורית בכלל".