ארגון EuroPal, שהוקם על ידי ארגון הטרור חמאס, פתח בשבוע שעבר בקמפיין בינלאומי נגד 25 שרים וחברי כנסת מהקואליציה, בטענה לגזענות מצדם.

הארגון הבריטי, שהוכרז על ידי שר הביטחון לשעבר בני גנץ כארגון טרור בשנת 2021, הוקם על ידי ארגון חמאס ומופעל על ידי זאהר ביראווי, מראשי מנהיגי האחים המוסלמים בבריטניה. 

על פי הודעת משרד הביטחון משנת 2021, מטרתו המוצהרת של הארגון היא קידום הזכויות הפלסטיניות וסיוע בהסברה הפלסטינית. בפועל, הארגון פועל נגד ישראל והחל בשבוע שעבר להפעיל קמפיין רשתי שבו מצוטטים 25 שרים וחברי קואליציה במטרה להראות שישראל גזענית. 

בין חברי הכנסת שציטוטים שלהם מופיעים בקמפיין הארגון החמאסי: שר החוץ אלי כהן, שר המדע אופיר אקוניס, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שרת התחבורה מירי רגב, השר מאיר פרוש, ח"כ דני דנון, ח"כ צביקה פוגל וח"כ לימור סון הר־מלך. בשנים האחרונות ערך הארגון קמפיינים דומים נגד גזענות של בכירים בישראל, כאשר קבוצת פעילים אירופאים שלו קיימה קשרים עם קבוצת פעילים מקבילה בעזה.

"תחת מסווה של פעילות הומניטרית וזכויות אדם, פועלים כיום בצפון אמריקה ובאירופה שורה של ארגונים במאמץ משותף לערער את עצם זכות קיומה של מדינת ישראל", אמר אתמול ל"מעריב" שר התפוצות והשר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי. "הארגונים מונעים על פי רוב מאידיאולוגיית שמאל קיצוני פרוגרסיבי או מאידיאולוגיה אסלאמיסטית. יחד יוצרים הארגונים הללו את הברית האדומה־ירוקה נגד מדינת ישראל והעם היהודי. משרד התפוצות, שמצרף אליו בימים אלה את יחידות המאבק בדה־לגיטימציה, יגבש תוכנית פעולה מקיפה להתמודדות עם התופעה המתרחבת של שלילת זכות קיומה של מדינת ישראל, שאין להקל ראש בעוצמתה והשפעתה".

מארגון עד כאן נמסר: "קמפיין של חמאס על אדמת אירופה צריך להיענות בתגובה נחרצת וכואבת מצד ממשלת ישראל, מול מדינות אירופה ומול שלוחי חמאס. הניסיון שלהם לפגוע בלגיטימיות של קיומה של מדינת ישראל מהווה סיכון ביטחוני ממשי, לא פחות מירי טילים על אזרחים".
בתוך כך נודע לאחרונה כי בסוף השבוע האחרון התכנסו נציגי ארגונים החברים בקואליציית משטי החירות בלונדון כדי לתכנן את המשט מאירופה לעזה שייערך בעוד כחצי שנה. 

על המשט המתוכנן נמסר מארגון עד כאן: "זהו עוד משט טרור שמתכנן לתקוף את ישראל כפעולה אזרחית. בפעם הקודמת סיפקנו מודיעין בזמן אמת מתוך המשט למדינת ישראל. אנו מקווים כי הפעם מדינת ישראל תשכיל למנוע את יציאת המשט לדרכו ולמזער את הנזק לתדמיתה הבינלאומית של ישראל".