נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נחת היום (רביעי) לביקור רשמי בבלגיה שם הוא צפוי לנאום בפרלמנט האיחוד האירופי לקראת יום השואה הבינלאומי.

ביקור הנשיא יפתח בארמון המלך בבריסל שם יתקבל על ידי פיליפ מלך הבלגים ולאחר מכן יקיימו השניים פגישה אישית. לאחר מכן, יגיע לבית הספר היהודי "גננו" ויפגוש תלמידים הלומדים בבית הספר. בהמשך, יפגש הנשיא עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, לפגישה אישית ויפקוד את בית הכנסת הגדול של בריסל, שם יפגוש את חברי הקהילה היהודית בבריסל ואנטוורפן. לבסוף יפגש עם מזכ"ל נאט"ו שם יתדרך אותו על תמונת המצב הביטחונית והמדינית בישראל.

הנשיא הרצוג עם מלך בלגיה פיליפ בארמון בבריסל (צילום: אנה ברסקי)
הנשיא הרצוג עם מלך בלגיה פיליפ בארמון בבריסל (צילום: אנה ברסקי)

טרם המראתו אמר הנשיא: ״אחד האירועים המרכזיים ביום השואה הוא התכנסות של הפרלמנט האירופי שמייצג את כל עמי אירופה. תהיה לי הזכות להופיע בפני הפרלמנט האירופי ולהביא את דברה של מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי, דמוקרטית וחזקה המושיטה ידה לשלום". 

"אספר את סיפורם של נספי השואה ושל שורדי השואה", הוסיף, "אתרגש שאחשוב שלפני 80 שנה לא ניתן היה לדמיין שיעמוד ראש מדינת העם היהודי לפני הפרלמנט האירופי ויציין את האירוע הנורא ביותר בתולדות האנושות. במהלך הביקור אפגש עם ראשי מוסדות האיחוד האירופי, עם ממשלת בלגיה ועם הקהילה היהודית בבלגיה, ותתקיים פגישה מיוחדת במוסדות נאט״ו". 

הנשיא הרצוג ממריא לבלגיה (צילום: חיים צח לע''מ)
הנשיא הרצוג ממריא לבלגיה (צילום: חיים צח לע''מ)

לסיום אמר הרצוג: "במהלך הביקור אפגש עם ראשי מוסדות האיחוד האירופי, עם ממשלת בלגיה ועם הקהילה היהודית בבלגיה, ותתקיים פגישה מיוחדת במוסדות נאט״ו. בכל המקומות הללו אעלה כמובן את האתגר העצום שניצב לפנינו, במזרח התיכון כולו, בדמות איראן הדוהרת לנשק גרעיני ומפעילה טרור בכל רחבי המזרח התיכון ומספקת נשק הפועל כנגד העם האוקראיני. כמו כן אעלה את נושא השבויים והנעדרים, שאנחנו קוראים שישוחררו לאלתר מידי החמאס ויוחזרו לישראל".