לאחר חשיפת בן כספית: עתירה חדשה הוגשה היום (רביעי) לבג"ץ עד ידי התנועה לאיכות השלטון נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין המתנות שקיבל במהלך כהונתו הקודמת ממנהיגים שונים. את הפרטים על הגשת העתירה חשף לראשונה כתב גל"צ יניר קוזין.

גורמים במערכת הפוליטית: התנהלות נתניהו מקשה על היועמ"שית לא לפעול בנושא הנבצרות
אחרי שמינויו נפסל בבג"ץ: נתניהו פיטר את אריה דרעי מתפקידו כשר הבריאות והפנים

לפי העתירה, דורשת התנועה מהיועמ"שית בהרב-מיארה לנמק מדוע לא הורתה לפתוח בבדיקה או חקירה פלילית בעניין המתנות שלא הוחזרו וששווין עומד על מיליוני שקלים. בית המשפט הורה למדינה להשיב לעתירה עד ה-26.3. 

כזכור, לפי חשיפת בן כספית ב"מעריב" לפני שנה וחצי, משפחת נתניהו לא החזירה למדינה עשרות מתנות שערכן המשוער המוערך גבוה, וניתנו במהלך כהונתו של נתניהו ועקבותיהן אבדו. מכתב חריף בנדון שוגר ע"י היועמ"שית של משרד רה"מ לנתניהו עצמו באותה עת. 

בנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

לפי חשיפתו של בן כספית, בין המתנות שקיבל נתניהו ישנן קופסה מלבנית עשויה זכוכית מעוטרת עלי זהב של האמן סטפן שלנסר, עם חתימתו של הנשיא אובמה, שנמסרה לנתניהו במהלך ביקורו בארה"ב. צלחת כסופה עם הכיתוב "שנה טובה", מתנה משגריר איטליה. ספר התנ"ך הראשון עם פירוש רש"י, מתנה שניתנה ע"י ולדימיר פוטין.

מסמכי הצהרת הנשיא טראמפ בעניין העברת השגרירות לירושלים, ממוסגרים במסגרת עץ. מתנה נוספת מטראמפ שהועברה על ידי סגן הנשיא פנס בביקורו בירושלים. הרשימה כוללת גם מתנות שהתקבלו מנשיא צרפת סרקוזי, הקנצלרית מרקל, נשיאת פינלנד, רונלד לאודר, האפיפיור, שגריר יפן, שגרירות איטליה ועוד.

עו"ד הידי נגב, מנהל מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "לאחר שקיבלנו את רשימת המתנות החסרות והפעולות שנעשו כדי להשיבן לפני למעלה משבעה חודשים – נראה שרשויות אכיפת החוק גוררות את רגליהן מלפתוח בחקירה נוספת בחשד לעבירות של גניבה בידי מורשה", הוסיף, "המתנות שנתניהו קיבל שייכות לנו הציבור. הוא לא קיבל אותן כאדם פרטי אלא כנציג שלנו ואנחנו ונעמוד על כך שיחזיר אותן".

טרם נמסרה תגובה לעתירה מטעם לשכת ראש הממשלה.