מסיבת העיתונאים שערך אמש השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לצד מפכ"ל המשטרה, במהלכה הוצגה הרפורמה המתוכננת במשרדו, הספיקה לעורר הדים רבים, בין היתר בעקבות טענת השר כי הוא צופה גל אירועי אלימות, בדומה לאירועים שקרו במהלך מבצע 'שומר חומות'. בתוך כך, חבר מפלגתו של בן גביר, חה"כ צביקה פוגל התארח היום (רביעי) בתוכניתם של גדעון אוקו וענת דוידוב והתייחס לדברים.

"שומר חומות 2 בפתח": בן גביר הכריז על הקמת המשמר הלאומי והעלאת שכר השוטרים
ח"כ מיקי לוי התפרץ להצהרת בן גביר והמפכ"ל: "הפקרתם את אזרחי ישראל"

ח"כ פוגל נשאל תחילה איך עוברים עליו ימים אלו: "לא רע בכלל, אפילו טוב. אני מנסה לשמור על אופטימיות לאורך כל הדרך. אי אפשר לשרת את עם ישראל מכל מקום בו אתה נמצא בלי להיות אופטימי. אני חבר כנסת טרי, אז אני עושה את זה".

בנוגע לטענה שהציג ראש מפלגתו במהלך מסיבת העיתונאים, כי 'מבצע שומר חומות שתיים בפתח', אמר: "אני מודאג כי הייתי שותף לחלק מההכנות לרפורמה במשרד לביטחון לאומי. התמונה עלולה להתפתח למקום לא טוב". פוגל המשיך וטען: "קודם כל אני מודאג מכיון שהייתי שותף לחלק מההכנות לרפורמה שתוכננה במשרד לביטחון לאומי יחד עם צמרת משטרת ישראל". 

חבר הכנסת התבקש לשתף בפרטים הידועים לו באשר לסכנה שהציג ראש מפלגתו בן גביר, לפיה מדינת ישראל נמצאת בפתחו של 'מבצע שומר חומות 2': "תרחיש הייחוס כפי שצויר לנו על ידי הרבה מאוד מומחים ואני חייב לומר לזכותו של איתמר שהוא הביא הרבה מאוד, הוא התייעץ בחודשיים האחרונים מרגע שהיה ברור שהתפקיד רוקם עור וגידים עם כל המומחים מכל המגזרים, שבקיאים במידע. הצטבר מידע שבא ואומר שהפוטנציאל לשומר חומות 2 הולך ומתגבר".

"באו המפכ"ל ואיתמר והכינו תוכניות שירות לאנשים חדשים שמצטרפים. יש במשטרה בכל שנה הרבה אנשים שמצטרפים. אנשים טובים יישארו, אנשים שכבר נמצאים במערכת. 42 מיליארד ש"ח, זו התוכנית שהוכנה, הקואליציה חתמה עליה, ראש הממשלה חתם עליה", אמר בהתייחסו לרפורמה שהציג ראש מפלגתו, איתמר בן גביר.

באשר להיתכנות כי שר האוצר אכן יתן הסכמתו לתוכנית, אמר: "אני אומר בשיא ההגינות והיושר - אם שר האוצר והממשלה לא יקיימו את ההבטחה כנראה שבעוד שנה נדבר ותגידו לי 'הכול דיבורים'. צריכים תקציב בשביל לממש את התוכנית הזו".

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על התקרית במהלך מסיבת העיתונאים, בה חבר הכנסת מיקי לוי הטיח ביקורת בראש מפלגתו, טען: "יש הבדל מהרגע שאתה נהיה שר ואתה מחויב לדברים עד הרגע שאתה מפסיק עם מסע הבחירות. איתמר שלושה שבועות שר, תנו לו. מפאת כבודו של מיקי לוי אני לא רוצה להתייחס לאירוע של אתמול, אני לא הייתי עושה דבר כזה, בחיים לא". 

 באשר לקריאותיו בחודש האחרון, לפיהן יש לעצור את בני גנץ ויאיר לפיד בגין בגידה במולדת, אמר: "תראו מה קרה מאותו רגע, השיח ירד, הכול נרגע. כן, בזכות מה שאני אמרתי, פעם אחת תפרגנו, לא קרה שום דבר. חוץ מאפרת רייטן שיצאה החוצה ורצתה להקים צבא פרטי ורביב דרוקר שרוצה דם ברחובות, כל שאר האנשים, חברי הכנסת, שחוץ מאולי ההזוי הזה יאיר גולן, כולם נרגעו בשיח. כולם הבינו שמלחמת אחים או מלחמת אזרחים או לשרוף את הרחובות או לעשות פה מרד אלה דברים לא הגיוניים".

חה"כ פוגל המשיך וטען כי הוא מאמין כי אכן בזכות אמירותיו, חלה התמתנות בשיח הפוליטי: "אני אמרתי את זה פעם אחת - כן. אני חושב שבזכות האמירות שלי נעשתה פה אווירה אחרת של להבין שהכיוון מסוכן ומה שעלול לקרות מההמרדה וההסתה הזו שיקום מטורף אחד יאחז באקדח ויתקע למישהו מאיתנו כדור בראש. כולם הבינו שיש פה משהו מסוכן שעלול להגיע למצב שאנחנו לא שולטים בו. כולם הבינו את זה שזה עלול להידרדר למקום לא טוב והעבירו את השיח למקום אחר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm