יו"ר מרצ, זהבה גלאון, עוררה הבוקר (רביעי) סערה לאחר שפרסמה ציוץ בחשבון הטוויטר שלה, ובו תמונתו של השר לביטחון לאומי, חה"כ איתמר בן גביר, עם ידו מושטת קדימה במהלך מסיבת העיתונאים שכינס אמש עם מפכ"ל המשטרה, ניצב קובי שבתאי. בציוץ, שאותו מחקה בהמשך, כתבה גלאון: "הייל כהנא". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הציוץ של זהבה גלאון (צילום: צילום מסך טוויטר)
הציוץ של זהבה גלאון (צילום: צילום מסך טוויטר)

יו"ר עוצמה יהודית לא נותר אדיש לדברים, ותקף בחזרה: "בת להורים ניצולי שואה, מוזילה ודוקרת את ששת מיליוני הקדושים. זהבה, מה אמא ואבא היו אומרים על זה?".

שר התרבות והספורט, חה"כ מיקי זוהר (הליכוד) מיהר לגנות את דבריה, וכתב: "זו לא פחות מהסתה חמורה וגזענות טהורה. זהבה, תעשי טובה לכולנו ותמחקי את החרפה הזו". 

חברת הכנסת לשעבר, קטי שטרית (הליכוד), הצטרפה לזוהר, וכתבה: "איכס. ציוץ מזעזע ומסית! תתביישי". 

בשיחה עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM, הגיב השר לביטחון לאומי בן גביר לציון של גלאון: "אני מחכה עדיין לכותרות המרוחות באדום, קו אדום נחצה, הסתה, כל מיני דברים. אם צביקה פוגל חלילה או אלמוג כהן היו עושים דבר כזה היית אומר 'מחקו, הכול בסדר'? הייתם דנים בזה מבוקר עד לילה. זה לא פגיעה באיתמר בן גביר, זה הסיפור הקטן כאן, הסיפור זה 6 מיליון יהודים שנרצחו, נטבחו, וזהבה גלאון עשתה זילות השואה. זה הסיפור כאן. בינתיים אני מזכיר לכם שהיחידים שגירשו כאן מהבית אנשים היו אנשי השמאל, שהגו כל מיני תוכניות דמיקולו כמו ההתנתקות ועוד דברים שראינו". 

ינור ברטנטל, מומחה למשפט ציבורי, התייחס לציוץ של גלאון, ואמר: "כל השוואה כזו, בוודאי לקראת יום השואה הבינלאומי היא מיותרת, לא נכונה ובאה לפלג ולא לאחד. אין לצבוע מחלוקות פוליטיות ברע או טוב. הן בן גביר והן גלאון מעוניינים בטובת מדינת ישראל וטוב היה להשאיר מושגים מהשואה ליום השואה. כל השוואה כזו יוצרת זילות של האסון הגדול ביותר שקרה לעם היהודי ואינה מכבדת את האומרת. זהו ההבדל בין חופש הביטוי לחופש השיסוי".