הצעת החוק  של יו״ר הקואליציה, ח״כ אופיר כץ, לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים אושרה הבוקר (ראשון) לקריאה ראשונה ותעלה להצבעה במליאת הכנסת.

הצעת החוק קובעת כי שר הפנים ישלול אזרחותו או תושבותו של מחבל שהורשע בעבירת טרור וקיבל כספים מהרשות הפלסטינית והוא יגורש לשטחי הרשות וכן לרצועת עזה. על פי הצעת החוק קבלת הכספים מייצרת בסיס לזיקה בין המחבל לבין הרשות הפלסטינית, ולכן מדינת ישראל תגרש אותו. על פי נתונים שהציגה מערכת הביטחון במהלך הדיונים, כ- 70% מהמחבלים שמקבלים תגמול מהרשות הפלסטינית בעלי מעמד של תושבות.

שלילת התושבות והגירוש יאושרו על ידי שר הפנים תוך זמן קצוב של עד 14 ימים. שלילת האזרחות והגירוש יאושרו, בנוסף לשר הפנים, על ידי שר המשפטים ובית המשפט תוך זמנים קצובים: שר הפנים יחויב לאשר תוך 14 ימים, שר המשפטים תוך שבוע ובית המשפט תוך 30 ימים. הצעת החוק עברה בהסכמה רחבה וחתומים עליה 106 חברי כנסת ממפלגות הקואליציה והאופוזיציה.


יו״ר הקואליציה, ח״כ אופיר כץ: "בסוף השבוע האחרון, הלב נקרע, לי ולכל עם ישראל. כשאתה מרכין את הראש לטרור אתה מקבל יותר טרור, נגיב ביד חזקה. יש לנו חובה ציבורית ומוסרית לכל משפחה שכולה- להעביר את החוק הזה. לא ניתן שבזמן שאחיותינו ואחינו מדממים למוות יחלקו מעבר לכביש סוכריות. מחבלים ארורים לא יהיו פה, מקומם בעזה".

ח"כ לימור סון הר-מלך מסרה: "אישרנו כעת בועדת הכנסת לקריאה ראשונה את העלאת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים שתעלה היום במליאה. בדיון השתתפו נציגי פורום המשפחות השכולות שפעלו לקידום החוק, ואנו הבטחנו להם שנפעל בכל כוחנו כנגד תשתיות הטרור ונעביר סל כלים הרתעתי כנגד המחבלים. זהו צעד ראשון במאבק הבלתי מתפשר שלנו למיגור הטרור והשבת הביטחון האישי לאזרחי מדינת ישראל".