בקואליציה מבקשים לקדם בשבועות האחרונים הצעת חוק הקובעת כי בית המשפט העליון לא יוכל להתערב במינוי שרי הממשלה, כך על פי דיווחים. בתוך כך חבר מפלגת ש"ס, השר מיכאל מלכיאלי, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב103FM והתייחס למהלך ולביקורת הרבה הנשמעת לגביו מצד האופוזיציה. 

דיווח: זו הצעת החוק שעשויה להחזיר את דרעי לתפקיד שר בממשלה
דרעי על החוק שיתיר לו לכהן כשר: "מכים אותנו – אנחנו נתקן"

השר נשאל האם לדעתו דרעי צפוי לשוב לכהן כשר בקרוב: "אנחנו מקווים כמה שיותר מהר, זה לא ציפייה שלי כמלכיאלי, זו ציפייה של עם ישראל, 400 אלף איש הצביעו לאריה דרעי, כמעט 2.5 מיליון איש ידעו בוודאות שהוא יהיה שר בכיר בממשלה, הם רוצים את זה. קרתה כאן התערבות מוזרה. יש חוק והחוק הולך יחד עם זה, אין שום סתירה בין החוק לבין העובדה שהוא יהיה שר".

בנוגע לחוק שמנסה לקדם ראש מפלגתו, אמר: "החוק הזה לא נוגד אף חוק קודם. גם בחוק הקודם, אם בית המשפט היה פוסק על פי החוק, דרעי היה אמור להיות שר היום. בא בית המשפט, שלל את זכותם של 400 אלף איש לא בטענה חוקית, בעילת סבירות. איפה לומדים את הסבירות הזאת? איזה שופט למד מהי סבירות?" טען מלכיאלי.

"זה חוק שמסייע לדמוקרטיה, למשילות, גם בביטחונה של ישראל כמו שראש הממשלה אמר בבית המשפט. ארבעה שופטים חושבים שזה לא חוסר סבירות, היו טענות אחרות. לבוא ולהגיד חוסר סבירות קיצונית במינוי, למה זה תמוהה? כי ארבעה שופטי עליון חושבים שאין בעיה". השיב השר בתגובה לביקורת הרבה שעוררה הצעת החוק.

בנוגע לעבירות בהן הורשע דרעי, טען: "אריה דרעי הורשע באי מתן דיווח ללא כוונת רווח ובתום לב לשיטת השופטים. אם זה היה קורה לכל אדם אחר זה היה נגמר מול פקיד. אני מקווה מאוד וכל הקואליציה, הייתה ישיבת סיעה מאוד ברורה, כולם מחויבים לתיקון חוק שיחזיר את הדמוקרטיה לפרלמנט, התערבות של 11 שופטים במקום לא להם הוא לא במקום, ולכן הקואליציה כולה מחויבת לתקן חוק. אנחנו מאמינים שזה יקרה, זה יקרה יותר מהר ממה שאתם חושבים. עד אז אני שר הדתות וממלא מקום שר הפנים". סיכם מלכיאלי.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM