יושב ראש לשכת עורכי הדין היוצא, עוה"ד אבי חימי אשר התפטר אמש, קיים אמש ראיון עם גיא פלג, בו סיפר על חלקו בפרשה. הבוקר שוחח על כך פלג עם ענת דוידוב בתוכנית 'שבע תשע' ב103FM.

עורכת הדין שנפגעה מאבי חימי מגיבה: "קפאתי, לא הייתה הסכמה"
לאחר הסערה: אבי חימי התפטר מתפקידו כראש לשכת עורכי הדין

 "מצד אחד הוא אומר דברים נחרצים וחד משמעיים באשר לטענה לעבירת מין. צריך לזכור שבמסך ממול היה ריאיון עם אותה עורכת דין שמתארת עבירת מין, 'קפאתי, הייתי המומה'. היא גם בדברים שלה כורכת בין ההמלצה שחימי נתן לה לשיפוט לבין האופן שבו הדברים התפתחו לכדי אותו אירוע מיני שמתואר", סיפר פלג.

"אבל אבי חימי בעצם מאשר שהוא נתן המלצה לתפקיד שיפוט לעורכת הדין, שלדבריו שלו היה לו קשר מיני אינטימי ארוך שנים איתה. נפתחה בדיקת משטרה וצריכים לראות מה עומק הקשר, האם אכן היה קשר, והאם אכן בטלפונים שבוודאי יילקחו יש ביסוס לכריכה בין הקשר המיני לבין ההמלצה, אבל על פניו יש כאן בעיה של ניגוד עניינים, לכל הפחות", הוסיף.

פלג התייחס גם לטענות המיוחסות לחימי, לפיהן התבקש להמליץ על המועמדת מולה ביצע כביכול מעשה מגונה: "כשחימי טוען ומספר על מערכת יחסים של שלוש-ארבע שנים אז ברור שהטלפון יספר סיפור, בנקודה הזאת אפשר יהיה להכריע. אבל יחד עם זה, אני חוזר ואומר, אבי חימי לא נתן לה המלצה כדי שלא תתמנה לשיפוט. כשאתה נותן למישהי המלצה, אז אתה מקווה... ואתה לא יכול אחר כך לבוא ולומר 'לא עשיתי כלום למענה'. העובדה שהיא לא עברה את המיון הבסיסי לא מעלה ולא מורידה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אני חזרתי והתעקשתי איתו על הנקודה הזאת כי הוא לא עוד עורך דין ולא עוד בעל פירמה. הוא יו"ר לשכת עורכי הדין והוא יכול היה להניח שלהמלצה שלו יש משקל. איזה משקל? אפשר להתווכח, אבל יש משקל. צריך לזכור עוד נקודה, שאנחנו באים לאירוע הזה אחרי פרשת אפי נוה. אנחנו גם זוכרים שבמקרה של אפי נוה, בסופו של יום החליטו לסגור נגדו את התיק, בעיקר בשל העובדה שהראיות הושגו בדרך לא כשרה עם גניבה ופריצה לטלפונים שלו", הוסיף.

בנוגע להתפטרותו של חימי מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין אמר: "הוא מבין שבסוף זה לא מתקבל על הדעת. אני לא יודע אם זה מגיע לכדי עבירה פלילית, זאת תקבע הפרקליטות, בסופו של יום כי גם אין ויכוח על העובדות בנקודה הזאת - היה לך קשר אישי, היה לך קשר אישי אפילו משמעותי ואתה נתת לה המלצה. אם יש כאן הפרת אמונים, תקבע הפרקליטות בסופו של יום, אבל ברור שזה לא עובר מבחינת להיות יו"ר הלשכה". 

גיא פלג התייחס בנוסף לטענתו של חימי כי עיתוי פירסום הפרשה איננו מקרי וכי רוצים להתנקם בו בגלל העובדה שלקח חלק משמעותי במאבק נגד המהפכה המשפטית: "שתי אמיתות יכולות לחיות ביחד. ברור לי שמי שפוצץ את הסיפור בעת הזאת רצה לחסל את אבי חימי ורצה לחסל אותו קרוב לוודאי בשל הבולטות הגדולה שלו במחאה".

"עם כל הכבוד לאבי חימי, הוא לא המחאה והוא לא הסיפור של המחאה, הוא אחד הדוברים של המחאה. אני לא חושב שהיא תיחלש מילימטר בשל העובדה ש'השחקן' במרכאות אבי חימי ירד מהשולחן. אבל אני אומר שוב, אנחנו לא תמימים, לכל מקור יש אינטרס ויש כאן שני סיפורים, החיסול של אבי חימי שזה סיפור, אבל ההתנהגות של אבי חימי. אם יו"ר לשכת עורכי הדין עבר עבירות מין שזה מה שעולה מהדברים שאומרת עורכת הדין, זה סיפור אחד. אם הוא עבר רק עבירה אתית שאולי מגיעה לכדי הפרת אמונים זה סיפור אחר ויכול להיות שיש כאן גם וגם", סיכם.