ארבעה ימים אחרי הפיגוע הרצחני בשכונת נווה יעקב בי-ם, דורשות משפחות הנרצחים תשובות מהמדינה, ואף מבהירות כי הן רוצות לצפות במצלמות האבטחה מזירת ההתרחשות הטרגית. 

מתקפת הטרור בבירה: כך זה התרחש, דקה אחר דקה

טל מזרחי, אחותו של אלי ז"ל שנרצח בטבח בבירה, שוחחה הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגיא פלג ב־103FM וסיפרה בכאב על האובדן: "זה כבר משהו שנמצא בחיי היומיום שלנו, אנחנו שומעים הרבה על משפחות שכולות ופיגועים. זה דפק אצלנו בדלת", שיתפה. "אנחנו כרגע לא מעורים במה שקורה בחוץ, לא רואים טלוויזיה וממעטים לדבר על זה. לפעמים אנחנו חושבים איך היינו באמת רוצים לחיות פה. אנחנו הורסים להם בתים והם בונים וילות. הייתי רוצה שיגלו אותם. יש לנו ישראל אחת". 

האחות השכולה תיארה את השתלשלות האירועים בערב הפיגוע: "אלי רץ בלי לדעת מה קורה בחוץ, תוך כדי שהוא מנסה לסייע לאנשים הוא הרים את ראשו וניהל שיח עם המחבל. בהתחלה ניסה להרגיע אותו, בהמשך דיבר איתו בערבית, זה התפתח לשיח קולני ואחרי מספר שניות המחבל ירה בו חמש יריות בחזה", הוסיפה. "למה צריך לחכות שיקרה משהו על מנת לעשות משהו? למה? למה צריך שיהיו פה מיליון כוחות ביטחון למטה עכשיו כי קרה משהו?". 

בהמשך, התייחסה מזרחי לטענה כי המשטרה פקדה את הזירה באיחור, ואמרה: "כל אחד בא ואומר משהו אחר. היה פה שר שאמר שתוך 4 דקות היה פה ניידות של משטרה וזה שקר, לא היה פה שוטר אחד. אנחנו דורשים לראות את המצלמות, לראות מה קרה. זו זכותי וזה מגיע לי. יש מצלמה של הרכבת הקלה. אני רוצהלראות מה קרה, בלי צנזור. זה אחי וזו זכותי. אנחנו נמצאים בתוך האבל. בן גביר לא בא לנחם, מאוד מאוכזבת שלא בא. אני רוצה לשאול את בן גביר אם אנחנו נהיה המשפחה האחרונה, ולומר לו שאני רוצה שנכדיי יגדלו בארץ אחרת. אין פה יחסים, הכל פה בוער".