יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית), פתח במתקפה נגד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לאחר שהאחרונה הציבה אולטימטום להידברות בתנאי להפסקת דיוני ועדת חוקה: "היא לא רוצה הידברות. דרישתה לעצור את הדיונים בכנסת בחוק, אין לה מקום במדינה דמוקרטית, אני קורא לה לחזור בה מהדברים", אמר רוטמן.

חיות בנאום דרמטי: "תוכנית לוין - תוכנית לריסוק מערכת המשפט"

עוד אמר יו"ר הוועדה, כי "הניסיון למנוע חקיקה בכנסת הוא חמור מאוד. זאת פגיעה חמורה בהפרדת הרשויות. אם הייתי אומר שאני עוצר את הרפורמה, רק אם בית משפט יעצור את פעילותו, היו אומרים לי אתה פוגע בהפרדת הרשויות ובעצמאות השיפוטית. זה מעשה שלא ייעשה".

"הנשיאה חיות מוזמנת להגיע להביע את דעתה בוועדת החוקה למרות ההתנהלות שלה. נפנה לה את כל הזמן שבעולם מתי שהיא תרצה", הוסיף רוטמן.

במהלך הדיון בוועדה אמר רוטמן כי "שנים רבות עלו הצעות על ידי שרים קודמים, ח"כים וגורמים בחברה האזרחית לרפורמות, והתגובה של בית המשפט העליון הייתה שלא צריך לעשות כל שינוי ו'מי שמרים ידו על בית המשפט אגדע את ידו', ציטוט של שופט בדימוס. כשדובר על בימ"ש לחוקה נאמר שאת הג'וק צריך להרוג כשהוא קטן. לומר שכל זמן שאין הליך אנחנו לא מדברים ועכשיו כשיש הליך תעצרו ואז נדבר? את התרגיל הזה אזרחי ישראל מבינים".

כמו כן הוסיף: "שנים רבות אני עוסק בשינויים במערכת המשפט, על רוב הצ"ח שהכנתי בתנועה למשילות ודמוקרטיה חתמו קואליציה ואופוזיציה. ב-2015 היה משבר גדול ביחסי בית המשפט העליון והכנסת על רקע הביטולים החוזרים של חוקי המסתננים בין היתר. אחד הח"כים דיבר על D9 והשופט בדימוס אהרן ברק דיבר על טנקים. התחייבתי אז לעצור את היום שבו טנקים ו-D9 יילחמו ברחובות. יש אנשים המעוניינים בשיח האלים, בכיתות יורים וטנקים, לזה לא אתן יד, אבל כל מי שרוצה לבוא ולדון כדי למנוע את זה - אושיט את ידי. ההידברות נעשית בוועדה ומחוצה לה ואין מקום לכל הפייק מסביב".